شمسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پذیرش بدون محدودیت معتادان خیابانی در مراکز اقامتی در روزهای سرد

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی تهران گفت: برای پذیرش معتادان خیابانی در روزهای سرد زمستان در مراکز اقامتی بهزیستی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

پذیرش بدون محدودیت معتادان خیابانی در مراکز اقامتی در روزهای سردحمیدرضا شمسی، معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پذیرش معتادان در مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی در روزهای سرد زمستان اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان و به ویژه در برخی از روزهای گذشته، از همه ظرفیت‌های مراکز اقامتی تحت نظارت بهزیستی برای این منظور استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: پذیرش معتادان خیابانی در شرایط ویژه‌ای چون بارش برف و باران و سرد شدن هوا، در 9 مرکز سرپناه شبانه بهزیستی استان تهران بدون هیچ محدودیتی انجام می‌شود و تعداد 6 مرکز در شهر تهران وجود دارد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: اگر چه مراکز سرپناه شبانه(شلتر) بر اساس قانون، تنها برای اسکان شبانه معتادان خیابانی و کارتن خواب‌ها استفاده می‌شوند، اما در شرایط اضطراری به صورت شبانه روزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شمسی با اشاره به افزایش میزان مراجعه معتادان خیابانی در روزهای سرد به مراکز اقامتی این سازمان، اضافه کرد: ظرفیت مراکز شلتر بهزیستی استان تهران، در شرایط عادی 30 نفر است و این آمار در شرایط اضطراری تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: طی 3 ماه اخیر تعداد 3 هزار و 500 معتاد متجاهر، در سایر مراکز اقامتی(کمپ ترک اعتیاد) تحت نظارت بهزیستی استان تهران ساماندهی شده‌اند و تحت مراقبت هستند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران یادآور شد: آمار تعداد پذیرفته شدگان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد و همچنین مراکز سرپناه شبانه(شلترها) در پایان هر فصل اعلام شده و متناسب با آمار فوق، کمبودها و نیازمندی‌های مراکز فوق تامین می‌شود.

انتهای پیام/

پذیرش معتادان خیابانی در مراکز اقامتی بهزیستی محدودیتی ندارد

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
خدا معتادان را کمک کنه تا ترک کنند زندگی این چنینی خیلی غم انگیز است
آخرین اخبار