تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کننده

مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط تا ۲۶ بهمن‌ماه تمدید شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛  محمدابراهیم صداقت معاون سازمان صنعت و معدن فارس با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت خانه مطبوعات استان فارس برگزار می‌شود، گفت: علاقمندان به حضور در جشنواره می‌توانند آثار خود را در دو بخش نگاه حرفه‌ای و بخش نگاه ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی بابیان اینکه بخش حرفه‌ای در سه موضوع عکس، خبر و گزارش پذیرای تولیدات خبرنگاران خواهد بود، افزود: در بخش نگاه ویژه، موضوع درج قیمت، فرهنگ‌سازی، الزامات و جرائم قانونی مدنظر دبیرخانه برای تولید آثار است.

صداقت با اشاره به اینکه تنها رسانه‌های دارای پروانه فعالیت از هیئت نظارت بر مطبوعات اجازه شرکت در جشنواره را دارند، ادامه داد: از تمامی اهالی رسانه اعم از نویسندگان و خبرنگاران، عکاسان مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مجازی دعوت می‌کنیم تا برای شرکت در این جشنواره آثار برتر تولیدی خود را که از تاریخ اول اسفندماه ۱۳۹۵ تا بیستم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ منتشر کرده‌اند را به آدرس Matbouat@jhmfars.com ارسال کنند.

وی تصریح کرد: لزوم اطلاع‌رسانی در مورد کیفیت، نحوه مصرف، قیمت فروش، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء، تأثیر صدور فاکتور (صورتحساب خرید) بر ایجاد بازار رقابتی، روش‌های مؤثر حمایت از مصرف‌کنندگان در برابر تبلیغ‌های خلاف واقع و جبران خسارت خرید کالا‌های نامرغوب از موضوعات این جشنواره است.

صداقت، وضعیت ارائه خدمات پس از فروش، گارانتی و وارانتی کالا در استان فارس، ارائه کالا و خدمات استاندارد به مصرف‌کنندگان، ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه، لزوم توجه تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات به حفظ محیط‌زیست و تشکل‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و نقش آن‌ها بر فرهنگ‌سازی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در جامعه را از موضوعاتی دیگر تولید آثار مطرح کرد.

معاون سازمان صنعت و معدن فارس بیان کرد: متقاضیان می‌توانند در هر دو بخش و در هر بخش الزاماً با سه اثر در جشنواره شرکت کنند که بر این اساس آثار بدون نام نویسنده و یا دارای نام نویسنده مستعار باید به تأیید (مهر و امضا) مدیرمسؤول نشریه یا خبرگزاری و پایگاه خبری رسیده باشد.

وی با تأکید بر اینکه آثار ارسالی باید دارای شناسنامه (لوگوی نشریه، تاریخ انتشار، شماره مسلسل نشریه و در خبرگزاری‌ها دارای URL و تاریخ درج) باشد، تصریح کرد: متقاضیان باید آثار خود را از طریق پست الکترونیک جشنواره به نشانی Matbouat@jhmfars.com ارسال و همچنین نسخه چاپی آن را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

صداقت بابیان اینکه اختتامیه جشنواره نیمه اسفندماه برگزار خواهد شد، گفت: در هر یک از رشته‌های جشنواره ۳ نفر به‌عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند که در هر بخش باید حداقل ۱۵ شرکت‌کننده آثار خود را ارسال کنند تا داوری انجام شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: به نفرات اول هر بخش تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال و به نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ ۴ میلیون ریال و به نفرات سوم نیز، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال تقدیم خواهد شد.

صداقت تصریح کرد: دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان فارس در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کننده، ارتقاء سطح آگاهی‌های جامعه در حوزه حقوق مصرف‌کنندگان، حضور پررنگ رسانه در فرهنگ‌سازی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، توسعه ظرفیت‌های موجود در مطبوعات به‌منظور حمایت از تولید داخلی، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه‌ها در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ایجاد تعامل بین مطبوعات و بخش اقتصادی استان را به عنوان اهداف اصلی فعالیت خود در نظر گرفته است.

به گفته وی علاقمندان علاوه بر ارسال آثار توسط پست الکترونیک می‌توانند آثار خود را به آدرس شیراز، خیابان هفت‌تیر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، طبقه همکف، اتاق ۱۱۸ ارسال کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۷۱۳۲۳۳۲۹۹۲ تماس برقرار کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت فراخوان وب‌سایت جشنواره: www.jhmfars.ir، وب‌سایت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس: https://frs.mimt.gov.ir، وب‌سایت خانه مطبوعات فارس: https://www.fpressh.ir و وب‌سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی https://fars.farhang.gov.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ر

جشنواره مطبوعات و رسانه های برخط فارس

برچسب ها: صنعت ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار