دیدار امیری معاون رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در گیلان

امیری معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهور دقایقی قبل با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهور با اشاره به معضلات عدیده گیلان در حوزه‌های اقتصادی، محیط زیست و اشتغالزایی گفت: برون رفت از این مشکلات مستلزم برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، تخصیص اعتبارات و امکانات لازم از سوی دولت و تعامل منطقی بین مجموعه دست اندرکاران حاکمیتی است و انتظار می‌رود دولت دوازدهم با درایت و جامع نگری زمینه‌ برون رفت از مشکلات اساسی استان را فراهم کند.

وی دفن غیر بهداشتی زباله و آلودگی ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود را از معضلات مهم زیست محیطی گیلان برشمرد و افزود: این معضلات سلامت عمومی را تهدید می‌کند و لازم است تا تدابیری برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ شود.

نماینده

ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت اجرای طرح‌های اشتغالزا در مناطق شهری و روستایی استان را خواستار شد و گفت:معضل اساسی گیلان بیکاری و مشکلات اقتصادی است که باید با رونق فضای کسب و کار بهبود یابد.

حسینعلی امیری معاون حقوقی و امور مجلس ریاست جمهوری نیز در این دیدار نماینده، ولی فقیه در گیلان را محور تعامل دولت، مجلس و دستگاه قضا در استان برشمرد و اضافه کرد: استاندار جوان و پرتلاش، نمایندگان با درایت و اخلاق مدار و دادگستری قانونمند و فساد ستیز از امتیازات فعلی استان برای خدمت صادقانه به مردم ولایتمدار گیلان است و دولت نیز از این روند حمایت می‌کند.

وی افزود: نکته نظرات مطروحه در سفر خود به گیلان را به سمع و نظر رییس جمهور رسانده و برای اولویت بخشی به نیاز‌های اساسی استان تلاش کند.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان نیز هدف از سفر معاون پارلمانی و امور حقوقی رییس جمهور را دیدار با علما و روحانیان استان، سخنرانی در جمع مردم شهرستان لنگرود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و بررسی عمده‌ترین اولویت‌ها و مشکلات اساسی استان برشمرد و گفت: انتظار داریم با انعکاس اولویت‌های اجرایی در گیلان زمینه‌ حمایت هر چه بیشتر دولت از طرح‌های گردشگری و اشتغالزای گیلان را مهیا کنیم.

محمد حسین قربانی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز به نامه مشترک نمایندگان مردم و استاندار به رییس جمهور مبنی بر توجه جدی به ۶ اولویت اساسی استان در روند توسعه اشاره کرد و افزود: در این نامه که هفته گذشته به معاون اول رییس جمهور تقدیم شد علاوه بر لزوم توجه به معضلات پسماند و فاضلاب گیلان ، مباحثی همچون گسترش محدوده منطقه آزاد انزلی، حمایت از چایکاران و برنج کاران، و اختصاص ۲۰۰ میلیارد مازاد برای توسعه اشتغال روستایی و بوم گردی گیلان مورد توجه قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م.ع

معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهور با نماینده، ولی فقیه در گیلان دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.