بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان گفت: دانشجویان علوم انتظامی از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شود.

بهره‌مندی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار لطفعلی بختیاری صبح امروز در بازدید از دوره آموزشی تعمیر موتور‌های دریایی دیزل دانشجویان دانشگاه علوم و فنون مرز کشور که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه در حال برگزاری است اظهار داشت: زمینه برای همکاری‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم انتظامی و مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای مساعد است و همکاری با این مجموعه را گسترش داده می‌شود.

وی، امکانات آموزش فنی و حرفه‌ای را برای توانمندسازی جوانان بسیار مفید دانست و تصریح کرد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش اساسی در کارآفرینی جوانان دارد و هر فردی که حداقل یک مهارت داشته باشد و مسائل نظری و علمی را با آن همراه کند یقیناً منشاء خدمت و اثر در جامعه است.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا با تاکید بر توجه به مهارت‌آموزی دانشجویان بیان کرد: دانشجویان علوم انتظامی از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی بهره‌مند می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی سربازان وظیفه نهایت استفاده را ببرد، اظهار کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای به ایجاد اشتغال و توانمند سازی جوانان بسیار کمک می‌کنند و نقش مهمی در تحقق شعار سال"اقتصادمقاومتی؛ تولید و اشتغال" دارند.

سردار بختیاری با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال کسب مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: تحصیل دانش و در کنار آن فراگیری آموزش‌های عملی در رشته‌های مختلف در فنی و حرفه‌ای و بر حسب نیاز کشور می‌تواند در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشد.

فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین ناجا تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در جایگاهی است که دو فضیلت «علم و عمل» را در خود جمع کرده است و باید شرایطی فراهم شود که جوانان با یادگیری آموزش‌های لازم در فرایند اشتغال و جذب در شرکت‌ها قرار گیرند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه نیز با بیان اینکه امروز اشتغال و تولید که مقام معظم رهبری می‌فرمایند مصداقش آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: دانشجویان که مدارک دانشگاهی دارند به سبب نداشتن فن و مهارت کافی بیکار هستند.

عباس حقیقی با بیان اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای آماده همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی جهت همکاری‌های آموزش است، اظهار داشت: استفبال فراگیران و هنرآموزان از کلاس‌های فنی و حرفه‌ای بسیار زیاد است و تاکنون افراد زیادی وارد بازار کار شدند.

حقیقی با تاکید بر نقش مهم مهارت افزایی در حل مشکلات بیکاری تصریح کرد: آموزش‌های فنی حرفه‌ای راهگشا و کمک کاری بزرگ برای توسعه سیاست‌های اشتغال دولت محسوب می‌شود تا افراد را به سمت خوداتکایی، مهارت افزایی، توانمندسازی و در نهایت اشتغال هدایت کنند.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناوه بر نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توانمندسازی جوانان و افزایش خودباوری آنان تاکید کرد و افزود: نقش آموزش در توسعه و تحقق اهداف جامعه بسیار کلیدی است و جامعه امروز بیش از پیش به مهارت‌آموزی نیاز دارد که در این میان نقش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای اشتغال جوانان جویای کار بسیار جدی است.

انتهای پیام/ م

دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.