ایمن عوده: عربستان با احزاب راست اسرائیلی هم پیمان است

رئیس گروه فهرست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، از هم پیمانی مستقیم عربستان با احزاب راست اسرائیلی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، رئیس گروه فهرست مشترک عربی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) گفت: عربستان به طور مستقیم با احزاب راست اسرائیلی هم پیمان است.

ایمن عوده در گفتگو با این شبکه درباره آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی گفت: نتانیاهو در روز‌های پیش رو ضعیف‌تر و خطرناک‌تر خواهد شد. هرگونه اشتباه از جانب نتانیاهو حزب راست افراطی و روند شهرک سازی را دچار مشکل خواهد کرد. نتانیاهو تلاش می‌کند در دو هفته آینده قانون قومیتی یا کشور یهودی را در پارلمان تصویب کند. احزاب صهیونیست درباره اصل یهودیت اسرائیل توافق نظر دارند. طرح نتانیاهو و احزاب دست راست صهیونیستی، الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری به اراضی اشغالی است.

عوده افزود: هرگونه صلح یا عادی سازی روابط را قبل از حل مسأله فلسطین نمی‌پذیریم. عربستان به طور مستقیم با احزاب راست افراطی اسرائیلی هم پیمان است. ائتلاف مستقیم بین عربستان و احزاب راست اسرائیلی محکوم و شرم آور است. بخشی از نظام‌های حاکم عربی پیش از آغاز روز نکبت در سال ۱۹۴۸ با جنبش صهیونیستی ائتلاف کردند. عربستان می‌خواهد حاکمیت نتانیاهو و احزاب راست افراطی اسرائیلی تدوام داشته باشد و نیروی آن‌ها تقویت شود. باید از مواضع رهبران فلسطینی که به عربستان «نه» گفتند ستایش کرد. محمود عباس به پادشاه و ولیعهد سعودی «نه» گفت. نظام سعودی به رهبری محمد بن سلمان می‌خواهد از مسأله فلسطین برای تامین منافع منطقه‌ای و بین المللی خود استفاده کند. نقش عربستان در مسأله فلسطین شرم آور و مردود است.

ایمن عوده در ادامه سخنان خود افزود: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای حفظ منافع خود در منطقه به رژیم اشغالگر اسرائیل تکیه کرده است. هیچ کسی اطلاع ندارد که ترامپ دیوانه چه می‌خواهد.

وی گفت: نمی‌توان جز به مبارزه ملت فلسطین تکیه کرد. مبارزه ملت فلسطین کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به حقوق فلسطین است. قدس علاوه بر بعد دینی آن، مسأله همه ملت فلسطین است. نتانیاهوی بحران زده بیشترین آمادگی را برای آغاز جنگ دارد، اما از مقاومت و حزب الله هراس دارد.

انتهای پیام/

ائتلاف عربستان و احزاب راست اسرائیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار