خردمند مطرح کرد:

٥٠ درصد نابارورى ها مربوط به مردان است

دبير علمى دومين كنگره سلامت مردان گفت: ٥٠ درصد نابارورى ها مربوط به مردان است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا خردمند دبير علمى دومين كنگره سلامت مردان در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت مردان با تمركز بر ناباروری مردان گفت: از یک دهه گذشته دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان کشور تصمیم گرفتند که ارتقا سلامت مردان را در دستور كار قرار دهند و در همين راستا هفته اى با عنوان سلامت مردان نامگذارى شد.

وى ادامه داد: مردان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل مى دهند اما كمتر به سلامت خود توجه می‌کنند.

خردمند در ادامه به نابارورى مردان اشاره كرد و گفت: كنگره امسال با محور نابارورى مردان برگزار شده است و در سالهای اخیر مطالعات نشان داده که ۵۰ درصد علل ناباروری مربوط به مردان است که بسيارى از اين علل قابل پيشگيرى و درمان هستند.

دبير علمى دومين كنگره سلامت مردان به علل شايع ناباروى در مردان اشاره كرد و افزود: عوامل محیطی در بروز نابارورى بسیار تأثیرگذار هستند و استرس‌های محیطی و آلودگی‌های آب و هوا، غذا، نوع رژیم غذایی و چاقی و زندگى شهر نشينى بر ناباروری موثر است.

خردمند به ساير محورهاى دومين كنگره سلامت مردان اشاره كرد و گفت: بررسی سلامت روان، سلامت جنسی، سرطان ها و ساير تاثير گذار بر سلامت مردان در كنگره امسال مورد توجه قرار گرفته است.

وى تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ مقاله به دومين کنگره سلامت مردان ارسال شده و بیش از ۶۰ متخصص و صاحب نظر در قالب میزگرد و پنل سخنرانی هایی را با موضوع سلامت مردان خواهند داشت.

دبیر علمی دومین کنگره سلامت مردان با بیان اینکه مردان کمتر به سلامت خود اهمیت می دهند، گفت: با پیشرفت چشمگیر که در زمینه درمان ناباروری انجام شده است، بيشتر ناباروری مردان قابل درمان است.

وی ادامه داد: مردان در صورت مراجعه به‌موقع به پزشك می‌توانند در درمان ناباروری موفق باشند حتی در یک دهه پیش اگر مردی فاقد نطفه بود و ناباروری او دائمى تلقى مى شد امروز با اقدامات درمانی جديد درمان می‌شود.

خردمند تاكيد كرد: زوج‌های نابارور به‌موقع جهت درمان به پزشك مراجعه كنند و در اين خصوص به طور ملى در جهان 15 درصد زوج‌ها دچار ناباروری هستند و اگر زوجین پس از یک سال از اینکه قصد فرزنددار شدن داشتند، نابارور بودند باید جهت درمان به‌ مراكز درمانى مراجعه كنند.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار