تمایل هیئت کره شمالی به مذاکره با آمریکا

کره جنوبی اعلام کرد اعضای هیئت کره شمالی که برای حضور در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در کره جنوبی به سر می‌برند برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرده‌اند.

تمایل هیئت کره شمالی به مذاکره با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد اعضای هیئت بلندپایه کره شمالی که برای حضور در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در کره جنوبی به سر می برند برای مذاکره با آمریکا اعلام آمادگی کرده اند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد هیئت کره شمالی در دیدار با مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی در یک مکان نامعین در پیونگ چانگ همچنین اعلام کرد تحولات در روابط دو کره و روابط کره شمالی و آمریکا باید به موازات هم مورد بررسی قرار بگیرد.

گفتنی است امروز  یک هیئت بلندپایه از مقامات کره شمالی برای شرکت در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ وارد کره جنوبی شد.

در راستای بهبود روابط دو کره و تلاش برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی به همراه هیاتی از این کشور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ شرکت کرد و از طرف برادرش کیم جونگ اون نامه‌ای را به مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی داد که از او خواسته شده بود به پیونگ‌یانگ سفر کند.

همچنین مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، که برای برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی حضور داشت، قرار بود در حاشیه این بازی‌ها با مقامات کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون دیدار کند، اما مقامات این کشور در آخرین لحظات این دیدار را لغو کردند، ولی این بار خبرها حاکی از آن است که کره شمالی برای گفتگو با آمریکا ابراز تمایل کرده است.

 

انتهای پیام/

کره شمالی برای گفتگو با آمریکا ابراز تمایل کرد

 

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار