راستاد مطرح کرد:

هوشمندسازی بنادر تا سه سال آینده اجرایی می‌شود

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:سازمان بنادر فرآیندهایی برای هوشمندسازی بنادر کشور طراحی کرده است و امیدواریم طی یک برنامه سه ساله اجرایی شود.

کباری///هوشمندسازی بنادر تا سه سال آینده اجرایی می‌شود/ افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی با افتتاح فاز سه این بندربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش بین‌المللی بندر هوشمند با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای امروز برگزار شد.

در این همایش محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شاهد روند رو به رشد در صنعت دریانوردی و توسعه بنادر تجاری جهان هستیم، اظهار کرد: باید از طریق شکل‌گیری شرکت‌های بندری و پروسه جهانی سازی فناوری ارتباطات بتوانیم، توسعه دریایی کشور را افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: بر اساس اعلام کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل در سال 2016، 10.3 میلیارد تن کالا از طریق حمل و نقل دریایی جابجا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ‌با توجه به تعداد ناوگان، حجم جابجایی کالا از طریق دریا به 50 میلیارد تن در مایل می‌رسد.

راستاد با اشاره به اینکه شرکت‌های کشتیرانی در طی سال‌های اخیر اقدام به ادغام اتحادیه‌های هلدینگ و شرکت‌های مالی خود کرده‌اند، افزود: این ادغام برای به دست آوردن سهم بیشتر از رقابت بازارهای جهانی حمل و نقل دریایی است.

وی تأکید کرد: پورت اپراتورها به دنبال بهره وری و کارایی بالا هستند، به همین منظور کاهش هزینه‌های خدمات بندری برای خطوط کشتیرانی را از طریق هوشمندسازی بنادر در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 بنادر ایران نباید از غافله هوشمندسازی عقب بمانند

راستاد با اشاره به اینکه ایران دارای 5 هزار و 800 کیلومتر خط ساحلی است، گفت: ظرفیت کل بنادر ایران 210 میلیون تن است و با این میزان ظرفیت، نباید از رقابت‌های جهانی عقب بمانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اسمارت پورت‌ها تنها بهره‌گیری از امکانات و اقدامات فناورانه و تکنولوژی محور را در دستور کار خود قرار دادند، افزود: بنادر ایران باید به سمت توسعه هوشمندسازی حرکت کند .

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: یکی از موتورهای محرکه هوشمندسازی بنادر، توسعه IT است، به طوریکه تمامی اجزای بنادر به یکدیگر متصل شوند.

راستاد تصریح کرد: سازمان بنادر فرآیندهایی برای هوشمندسازی بنادر کشور طراحی کرده و به دنبال پیاده‌سازی آن است. امیدواریم طی یک برنامه سه ساله این اقدام اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بنادر مورد توجه در هوشمندسازی پایانه‌های کانتینری به ویژه پایانه کانتینری شهید رجایی است، افزود: بندر شهید رجایی به عنوان دروازه ورود و خروج کالا در کشور شناخته می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فردا با حضور رئیس جمهور عملیات اجرایی فاز سه بندر شهید رجایی(پایانه کانتینری) آغاز می‌شود، گفت: با تکمیل این فاز ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون تی. ای. یو می‌رسد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: با تکمیل فاز سه بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌ها تا 18 هزار تی. ای. یو و آبخور 17.5 متر می‌رسد.

وی در خاتمه تأکید کرد: برای رسیدن به این ظرفیت و هوشمندسازی بنادر باید سایر خطوط حمل و نقل در این حوزه هم افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی با افتتاح فاز سه این بندر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار