حق‌شناس خبر داد:

ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: هزینه ساخت فاز ۳ بندر شهید رجایی، ۸۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

خبرنگار: کباری/آغاز عملیات اجرایی فاز 3 بندر شهید رجایی به مدت 3 سال / بندر شهید رجایی قطب بزرگ تجاری در دنیا است

هادی حق‌شناس معاون دریایی‌ سازمان بنادر در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه کلنگ‌زنی فاز 3 بندر شهید رجایی امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی‌ زده شد، اظهار کرد: مقرر شده این فاز در طول 3 سال  اجرایی و حدود هزار و 400 متر اسکله در این بندر ساخته شود.

وی در ادامه افزود: با ساخت‌ هزار و 400 متر اسکله‌، کشتی‌های بزرگ در بنادر جنوب پهلوگیری‌ می‌کنند.

حق‌شناس تأکید کرد: با احداث‌ این 3 پست اسکله‌، کشتی‌هایی با ظرفیت‌ 18 هزار TEU در بندر شهید رجایی پهلوگیری‌ می‌کنند و ظرفیت کانتینری‌ این بندر به 2/3 میلیون تن، افزایش می‌یابد‌.

معاون دریای سازمان بنادر تصریح کرد: با افزایش ظرفیت این بندر، مجموع ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU می‌رسد، همچنین 112 هزار هکتار اراضی‌ نیز برای ساخت این فاز به مجموعه اراضی‌ بندرعباس‌ اضافه خواهد شد.

به گفته وی؛  هزینه ساخت فاز 3 بندر شهید رجایی، 850 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

 چندی پیش آخوندی، وزیر راه و شهرسازی‌ درباره‌ بندر شهید رجایی، گفت: ظرفیت‌ کانتینری‌ این بندر به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.

وی در خاتمه یادآور شد: پس از برجام 104 میلیون یورو قرارداد دریایی منعقد‌ شده است، همچنین 12 فقره‌ جرثقیل‌ با تکنولوژی‌ جدید از کشور آلمان وارد ایران شده است.

گفتنی است؛   جایگاه‌ راهبردی‌ بندر شهید رجایی در منطقه‌ و خاورمیانه‌ با آغاز‌ عملیات اجرایی‌ این بندر‌ افزایش ‌می‌یابد‌، این بندر در خلیج‌ فارس‌ یکی از اصلی‌ترین‌ بنادر‌ در خاورمیانه‌ به شمار می‌رود.

اتصال به شبکه‌ ریلی و جاده‌ای و برخورداری از موقعیت‌ منحصر به فرد جغرافیایی در کریدور‌ شمال به جنوب باعث شده است این بندر تبدیل به یکی از بنادر مهم جهان شود و بسیاری از بازرگانان‌ از این بندر برای انتقال کالای خود استفاده کنند.

مجموع این اقدامات در بنادر جنوبی کشور باعث‌ می‌شود، بنادر خلیج فارس در دنیا اهمیت بیشتری پیدا کنند. مسئولان بنادر پیش بینی می‌کنند؛  تا نیمه سال آینده، تمامی تجهیزات در بنادر شهید رجایی، بطور کامل به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

افزایش ظرفیت کانتینری‌ بندر شهید رجایی به 2/3 میلیون تن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار