استاندار کرمانشاه ؛

صرف اعتبارات فرهنگی هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است

استاندار کرمانشاه گفت: صرف اعتبارات فرهنگی هزینه محسوب نمی شود، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای نسل آینده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  بازوند استاندار کرمانشاه  گفت: گوشزد کردن موضوع خطر داعش فرهنگی در استان، نکته ای بسیار مهم و سخنی بسیار پرمغز است که اگر به آن توجه نکنیم  با توجه به شرایط منطقه با یک تهدید جدی روبرو می شویم.

وی افزود: بسیاری از ردیف های اعتبارات فرهنگی، ملی است و در اختیار استان ها نیست. باید سهم استانی این ردیف های ملی تعیین شود تا در برنامه ریزی ها بتوانیم از آن ها استفاده کنیم‌.

 استاندار  کرمانشاه گفت: امروز کار فرهنگی، چندان ساده نیست زیرا روند تغییرات در دنیا بسیار سریع و لحظه ای شده است. در این شرایط باید توان پاسخگویی به شبهاتی که در جامعه -به ویژه در میان نسل جوان- توسط دشمنان ایجاد می شود را داشته باشیم.

 وی ادامه داد: توسعه نیازمند کار فرهنگی است. کارخانه ها به تنهایی توسعه نمی آورند. پروژه ها باید پیوست های فرهنگی داشته باشند تا در روند فرهنگ سازی رکود حاکم نشود بها دادن به فرهنگ عمومی می تواند تهدید ها را به فرصت تبدیل کند.

بازوند گفت: مفاهیم ارزشمندی مانند ایثار و شهادت در زمان جنگ به یک فرهنگ عمومی و فراگیر تبدیل شد و فضای عمومی در ۸ سال جنگ را اداره کرد. باید همانند دوران دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم.

وی افزود: توصیف هایی همچون چهره زیبای ایران اسلامی در کلام رهبر معظم انقلاب، نشان از جایگاه ویژه استان دارد و باید این نگاه ارزشمند را به یک برند ممتاز فرهنگی تبدیل کنیم.

بازوند بیان کرد:آیت اله علما از جایگاه والایی در کرمانشاه برخوردار بوده و پدر معنوی استان هستند.

 

انتهای  پیام/ز

آیت اله علما از جایگاه والایی در کرمانشاه برخوردار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار