سرپرست معاونت میراث فرهنگی اردبیل؛

فاز نخست مرمت خانه تاریخی «رئیسی» در اردبیل به اتمام رسید

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اتمام فاز نخست مرمت خانه رئیسی در این استان خبر داد.

کریم لطفی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، تصریح کرد: در فاز نخست مرمت طبقه همکف انجام شده است.

وی از برگزاری مناقصه جهت مرمت طبقه دوم، هشتی و راهرو طی روزهای آینده خبر داد و افزود: مرمت خانه تاریخی یکی از پروژه های اصلی مرمتی در سال جاری است.

به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این خانه تاریخی یکی از آثار فاخر به لحاظ معماری است و به دلیل اهمیت بنا، مرمت در سال جاری عملیاتی شد.

لطفی ادامه داد: مرمت خانه های تاریخی متناسب با اعتبارات اداره کل صورت می گیرد و به منظور تسریع در انجام پروژه ها ضروری است مالکان و حتی گروه های مردمی مشارکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: در مرمت خانه های تاریخی در صورتی که مالکان همکاری لازم را داشته باشند، محدودیتی نداریم و آماده تامین مصالح و ارائه مشاوره فنی هستیم.

انتهای پیام/ح

مرمت خانه های تاریخی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.