سقوط رتبه جهانی آمریکا در حوزه آموزش و مراقبت‌های بهداشتی/ چین پیشرفت کرد

داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد رتبه جهانی آمریکا در حوزه آموزش و مراقبت‌های بهداشتی به رتبه بیست و هفتم جهان سقوط کرده است.

سقوط رتبه جهانی آمریکا در حوزه آموزش و مراقبت‌های بهداشتی/ چین پیشرفت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتن پست، نتایج تازه‌ترین مطالعات بر اساس داده‌های اطلاعاتی در سال 2016 نشان می‌دهد رتبه جهانی آمریکا در حوزه آموزش و مراقبت‌های بهداشتی به رتبه بیست و هفتم جهان سقوط کرده است.

در این مطالعه که انستیتو معیارها و ارزیابی سلامت در دانشگاه واشنگتن آن را انجام داده است تلاش می شود تا تعداد سال‌های بهره‌وری که هر فرد در هر کشور بین سنین 20 تا 64 سالگی می‌تواند داشته باشد، بر اساس دو شاخص آموزش و مراقبت‌های بهداشتی شناسایی و تعیین شود. این رقم در واقع به «سرمایه انسانی» جمعیت هر کشور اشاره دارد.

رقمی که در این بررسی برای سرمایه انسانی در آمریکا تعیین شده است 23 سال است. این رقم در واقع همان بازه زمانی است که با احتساب شاخص هایی مانند طول عمر، تحصیلات و بهداشت عمومی می توان انتظار داشت هر فرد در اوج بهره‌وری طی آن به کار و فعالیت بپردازد. آمریکا از این لحاظ در سال 1990 در رده ششم جهان قرار داشت و نتایج بررسی امسال و سقوط رده آمریکا در این جدول، پژوهشگران را شگفت زده کرده است.

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد چین از سال 1990 بر عکس آمریکا سیر رو به رشدی داشته و از رده 69 در آن سال به رده 44 جهان رسیده است.

در رده بندی امسال، کشور فنلاند با میانگین 28 ممیز چهار سال سرمایه انسانی، در صدر جدول آموزش و مراقبت های بهداشتی در جهان قرار دارد و پس از آن کشورهای ایسلند، دانمارک، هلند و تایوان به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفته اند.

کشور آفریقایی نیجر نیز با کمتر از یک ممیز شش سال سرمایه انسانی در قعر جدول جای دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار