تخریب 60 درصد ایل راه های کهگیلویه وبویراحمد

معاون اداره کل عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 60 درصد از ایل راه‌ها عشایری مسیر کوچ در قالب اجرای طرح‌های کشاورزان و صنعتی تخریب و تصرف شده و مشکلاتی را برای استان به وجود آورده است.

تخریب 60 درصد ایل راه های کهگیلویه وبویراحمدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ من آزادی اظهار داشت: 14 ایل راه در مسیرهای کوچ عشایر این استان وجود دارد که 60 درصد آنها دارای موانع است.
وی با بیان اینکه بیشترین ایل را های تخریب دیده در مسیر کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد از گچساران تا بابامیدان است گفت: 600 کیلومتر راه عشایری در مسیر گچساران و بابا میدان وجود دارد.
معاون اداره کل عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین ایل راه‌های عشایر استان از پل خیرآباد، گچساران، باشت، پل بریم تا بابامیدان است.
آزادی اظهار داشت: 9 هزار کیلومتر ایل راه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که 60 درصد آن تاکنون در قالب طرح‌های مختلف از سوی مردم تخریب شده است.
وی گفت: این ایل راه‌ها طی سال‌های گذشته به مردم واگذار شده و به همین دلیل عشایر زمان کوچ با مشکلات متعددی مواجه هستند.
آزادی بابیان اینکه در طول سالیان متمادی بخشی از ایل راه‌ها کهگیلویه و بویراحمد تخریب شده است افزود: مسیر اولیه برخی ایل راه های مناطق عشایری به طور چشمگیر کاهش یافته است.
وی به پیامدهای تصرف ایل راه‌ها برای کوچ عشایر اشاره کرد و گفت: مسدود شدن ایل راه‌ها منجر به مشکلات زیادی برای عشایر در حین کوچ شده است.
آزادی با بیان اینکه 60 درصد کوچ عشایر ماشینی است افزود: عشایر در تنگی ایل راه مجبورند از جاده‌های ماشینی عبور کنند که این امر منجر به تلف شدن دام آنها می‌شود.

 انتهای پیام/غ

تصرف ایل راه‌ها ی کوچ عشایر

 

برچسب ها: کوچ ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.