برگزاری هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در اصفهان

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان گفت : در راستای ایجاد و تقویت روحیه انقلابی ، این اتحادیه به برگزاری هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در دو بخش نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس اولیایی‌اصفهانی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سال 1358  به فرمان حضرت امام خمینی اظهار داشت : وجه تمایز این اتحادیه با سایر تشکل‌های دانش‌آموزی در حضور نماینده ولی‌فقیه در تشکیلات به عنوان پدر معنوی تشکل است.

وی تصریح کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان دو هدف عمده نیروسازی و جریان‌سازی در قشر دانش‌آموزی را پیگیری می‌کند، تمرکز فعالیت در بحث نیروسازی در شبکه‌سازی دانش‌آموزی و تربیت نیروهای مورد نیاز آینده جامعه است تا بتوانند با یادگیری نحوه مدیریت خرد در سطح مدرسه به فعالیت به عنوان مدیر شاخص در آینده نظام برسند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان اضافه کرد: هدف دیگری جریان‌سازی است که در آن دانش‌آموز در مسائل روز مانند شرکت در راهپیمایی 13 آبان، حضور در روز 22 بهمن ورود پیدا می‌کند تا در مسائلی که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد حضور و نقش مؤثری داشته باشد.

اولیایی‌اصفهانی تصریح کرد: درخصوص برنامه‌های محوری نیروسازی می‌توان به موردی مانند طرح انسجام بحث زبده‌پروری در مجموعه‌های دانش‌آموزی اشاره کرد که در آن دانش‌آموز به عنوان مسئول انجمن اسلامی در مدرسه انتخاب می‌شود.

وی اذعان داشت: در طرح انسجام برگزاری هیات انصار المهدی به دو صورت شهری و مدرسه‌ای، برپایی خیمه‌های معرفت در راستانی تقویت بعد معنوی دانش آموزان، برگزاری قرارگاه دانش‌آموزی درخصوص مسائل تشکیلاتی و برنامه‌های جاری دانش‌آموزان زیر نظر مربیان و ایجاد آمادگی برای برنامه‌های بعدی نیز انجام می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان بیان کرد: طرح همکلاسی آسمانی ویژه دانش آموزان پسر به منظور سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز و طرح لشکر فرشتگان ویژه دانش آموزان دختر به منظور سرگذشت‌پژوهی زنان مجاهد و ایثارگر و برگزاری اردوهای تشکیلاتی، سیاحتی و زیارتی برای تقویت روحیه تشکیلاتی و معنوی دانش‌آموزان در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اصفهان صورت می‌گیرد.

اولیایی‌اصفهانی با اشاره به جشنواره مدرسه انقلاب به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان متولی عرصه فرهنگی-تربیتی و جزو اولین تشکل‌های دانش‌آموزی به دنبال تربیت دانش آموزان انقلابی در راستای ایجاد و تقویت روحیه انقلابی اقدام به برگزاری هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب کرده است.

وی عنوان کرد: هفتمین جشنواره مدرسه انقلاب در دو بخش نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی برگزار می‌شود که بخش غیر نمایشگاهی شامل اجرای سرود، تئاتر، داستان کوتاه و فراخوان ایده‌های ناب انقلابی است و از طرف آموزش و پرورش به تمامی سطوح مدارس ابلاغ شده و در سایت مدرسه انقلاب  madreseenghelab.com قابل مشاهده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب یادآور شد: تقویت روحیه و بینش انقلابی نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش انقلابی نسبت به دست‌یابی به هویت اسلامی دانش‌آموز و تقویت ایمان آن‌ها به مبانی اسلام و انقلاب، برانگیختن خلاقیت و توانمندسازی ازجمله اهداف نمایشگاه است.

اولیایی‌اصفهانی در ادامه ابراز کرد: تحقق اهداف جریان سازی و نیروسازی در سطح مدارس، هم‌افزایی و همکاری تشکل‌های مختلف کف مدرسه همراه با شناسایی دانش آموزان انقلابی و جمع‌آوری اقدامات و ایده‌هایی نسل پنجم انقلاب را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان نام برد.

وی با بیان این‌که کلیه فعالیت‌های جشنواره مدرسه انقلاب توسط دانش آموزان اجرا می‌شود، گفت: اجرای این فعالیت‌ها به صورت گروهی و با توجه به شیوه‌نامه‌های ابلاغی صورت می‌گیرد، هرکدام از این گروه‌ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده به مطالعه و تحقیق و تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش‌آموزی می‌پردازند و در نهایت با افتتاح نمایشگاه‌ها دانش‌آموزان به روایتگری، بحث و تبادل‌نظر در خصوص موضوع غرفه خواهند پرداخت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان با تأکید بر برپایی نمایشگاهی جشنواره در چهار بخش دیروز ما، امروز ما، فردای ما و بخش ویژه مطرح کرد: بخش «دیروز ما» کارنامه سیاه پهلوی در بخش سیاسی، اقتصادی و وابسته و اسوه‌های انقلابی در بخش‌های شخصیت منحصر به فرد امام و اصحاب امام (ره)، شهدای شاخص شهر و بزرگان انقلاب در شهر را شامل می‌شود.

اولیایی‌اصفهانی افزود: در بخش «امروز ما» چهار غرفه با عناوین آفتاب ولایت به منظور تبیین جایگاه ولایت‌فقیه، نقش‌آفرینی رهبری در زمینه صدور، حفظ و تداوم انقلاب، دیوار فریاد به منظور دشمن‌شناسی، عرصه‌های نفوذ دشمن و سراب غرب، موج پنجم به منظور تولید و کالای ملی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و نقش دهه هشتادی‌ها با توجه به نظریه مقاومت و مجاهدان سایبری به منظور فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی راه‌های مقابله و چگونگی آن به فعالیت می‌پردازند.

وی اضافه کرد: بخش سوم «فردای ما» با نام انصار المهدی فعالیت‌های خود را در ریز موضوعات ویژگی منتظران حضرت با بررسی کتاب و مطالب موجود، ارائه سیمای حکومت اسلامی امام زمان در عصر ظهور و ارتباط اربعین حسینی با انقلاب امام زمان(عج) انجام خواهند داد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان اذعان کرد: بخش ویژه در انتهای نمایشگاه شامل سه غرفه چهل برگ، هویت بانوی مسلمان و آیه سال خواهد بود، بخش چهل برگ با میز پاسخگویی به شبهات انقلاب با استفاده از ظرفیت مبلغان و مسؤولان مدارس، پویش ملی دانش‌آموزی شتر در خواب بیند پنبه دانه با هدف استکبارستیزی،‌ دستاوردهای معنوی انقلاب (هویت ملی استقلال و امنیت)، چهل سال چالش و پیروزی و خرمشهرها در پیش است (جهاد اقتصادی و فرهنگی) برگزار می‌شود.

اولیایی‌اصفهانی بیان کرد: در بخش هویت بانوی مسلمان نمایشگاهی با محوریت ضریح بی‌نشان برای تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در مدارس پسرانه و دخترانه برپا می‌شود، همچنین در این خصوص در مدارس دخترانه فعالیت‌های با موضوع الگوی سوم زن بر مبنای بیانات رهبری و جاهلیت مدرن درباره بررسی وضعیت زن در غرب و ظلم‌های وارد شده نسبت به زنان در جامعه امروزی صورت می‌گیرد.

وی درباره بخش چهارم «آیه سال» توضیح داد: این بخش شامل طراحی غرفه، مسابقه و بازی جذاب بر اساس کتاب جوانه‌ها است، نماینده مقام معظم رهبری هر ساله آیه‌ای را به عنوان آیه سال تشکیلات بیان کرده و این آیه در خیمه معرفت انجمن‌های اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و در ارتقای سطح بینش دانش‌آموز به کار گرفته می‌شود، آیه سال 97   آخرین آیه سوره فتح است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان اصفهان ابراز داشت: مدارسی که عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نیستند هم اجازه شرکت در بخش غیرنمایشگاهی را دارند و برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت setadisf.ir مراجعه کنند.

اولیایی‌اصفهانی تصریح کرد: برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اصفهان از روز 12 بهمن در گلستان شهدا به منظور میثاق دانش‌آموزان با امام و شهدا شروع می‌شود و بازدید از نمایشگاه‌ها از روز 13 تا 30 بهمن ادامه دارد، همچنین شبکه امید هرروز ساعت 18 و30  دقیقه به ارائه گزارش استان‌ها در این خصوص می‌پردازد.

انتهای پیام/م

نسل پنجمی‌ها پای کار انقلاب در هفتمین جشنواره مدرسه انقلابی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار