فرزاد: برترین بازیکنان دنیا در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا حضور دارند

ملی پوش اسکواش کشورمان گفت: ورزشکارانی که رنکینگشان در دنیا زیر ۲۰ است در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند.

حدیث فرزاد ملی پوش اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه بخرنگاران جوان، در مورد شرایط آماده سازی برای شرکت در مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا گفت: ۳ هفته است که در اردوی تیم ملی حضور داریم و به آمادگی ۹۰ درصدی رسیده ایم. با سفر به مالزی و آشنا شدن با شرایط آنجا تا آخر هفته به آمادگی کامل خواهیم رسید. شرایط آب و هوایی مالزی با کشورمان متفاوت است و رطوبت بالای هوا روی عملکرد ورزشکاران تاثیر می‌گذارد. زمین برگزاری مسابقات نیز کمی با زمینی که ما در آن بازی می‌کنیم متفاوت است.

فرزاد: برترین بازیکنان دنیا در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا حضور دارند/ خانم‌ها کمتر دیده می‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند

برترین بازیکنان دنیا در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا حضور دارند

او درمورد سطح باز‌های قهرمانی آسیا گفت: ۱۰ ورزشکار که رنکینگشان در دنیا زیر ۲۰ است در مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند و مسابقات سطح بسیار بالایی دارد. قول مدال نمی‌دهیم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم نتایجی بهتر از دفعات قبل کسب کنیم.

در قالب تیم مسئولیت‌ها افزایش می یابد

فرزاد در مورد تفاوت مسابقات تیمی و انفرادی اسکواش گفت: مسابقات تیمی شرایط بهتری دارد، اما می‌توان گفت سخت‌تر نیز هست، چون زمانی که در قالب تیم قرار می‌گیرید مسئولیت بیشتری پیدا می‌کنید. اما در مسابقات تیمی، چون بهترین نفرات در کنار هم قرار می‌گیرند می‌توان نتایج بهتری کسب کرد که سال گذشته توانستیم این کار را انجام دهیم.

او در مورد اینکه اگر در بازی‌های انفرادی شکست بخورند چه اتفاقی می‌افتد گفت: در مسابقات انفرادی امسال با یک شکست از دور مسابقات کنار نمی‌رویم و در جدول بازنده‌ها قرار می‌گیریم. بعد از قرار گرفتن در جدول بازنده‌ها برای مقام‌های پایین‌تر رقابت می‌کنیم.

فرزاد: برترین بازیکنان دنیا در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا حضور دارند/ خانم‌ها کمتر دیده می‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند

۱۵ سال است که اسکواش بازی می‌کنم

فرزاد در مورد مسیری که برای رسیدن به تیم ملی اسکواش طی کرده است گفت: ۲۳ سال سن دارم و ۱۵ سال است که اسکواش بازی می‌کنم. زمانی که اسکواش را آغاز کردم بعد از ۲ سال عضو تیم ملی نوجوانان شدم و همین مسیر را ادامه دادم و رده‌های سنی مختلف تیم ملی را تجربه کردم و ۴ سال است که عضو تیم ملی بزرگسالان ۲ سال هم کاپیتان تیم ملی هستم.

یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم نداشتن رنک PSA  است

او در مورد یکی از مشکلات ملی پوشان در بازی‌های قهرمانی آسیا گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که ورزشکاران ما رنک پی اس‌ ای ندارند. در حال حاضر من و دیگر عضو تیم ملی بانوان عضو پی اس‌ای نیستیم. دلیل این موضوع این است که هزینه‌های لازم برای سفر و شرکت در مسابقات بسیار بالا است. فدراسیون وظیفه‌ای در قبال این موضوع ندارد و در حد توانش کمک می‌کند. در شرایط حال هزینه‌های شرکت در این مسابقات بسیار بالا است. چون رنک نداریم در مسابقات آسیایی در همان بازی‌های ابتدایی با بازیکنانی که رنک‌های بالایی دارند باید بازی کنیم و این موضوع کارمان را مشکل می‌کند.

خانم‌ها کمتر دیده می‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند

ملی پوش اسکواش کشورمان ادامه داد: بدون داشتن حامی مالی عضو پی اس‌ای شدن و شرکت در مسابقات به دلیل هزینه‌های بالا کمی دشوار است. سجاد زارعیان ملی پوش کشورمان حامی مالی دارد و در رنک پی اس‌ ای نیز حضور دارد. خانم‌ها کمتر دیده می‌شوند و مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

فرزاد در مورد پیشرفت اسکواش کشورمان در چند سال اخیر گفت: اسکواش کشورمان در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و مقام ششم در بازی‌های قهرمانی آسیا نتیجه‌ای بود که هیچکس آن را باور نمی‌کرد. پیش از این ما در بین یازده تیم یازدهم می‌شدیم. اگر در مسابقات بیشتری شرکت کنیم و بتوانیم رنکینگمان را افزایش دهیم و این اتفاق منظم باشد قطعا در آینده نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:

اقتداری: آماده شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا هستیم/ همه خوب‌های آسیا در این مسابقات حضور دارند

زارعیان: بهترین بازیکن اسکواش ایران در رنکینگ جهانی هستم

سلیمانی: شمیرانی تمرکزش را روی مسابقات اروپایی گذاشته است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار