سنایی: عملکرد زارعیان در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا بد نبود/ ورزشکاران برای افتخار آفرینی نیاز به حمایت دارند

سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان گفت: زارعیان در بازی‌های قهرمانی آسیا نه عملکرد شگفت انگیزی داشت و نه نتیجه بدی گرفت.

سید محمدحسین سنایی سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا گفت: بیستمین دوره‌ی مسابقات اسکواش قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتیم. طبق قوانین مسابقات هر کشور در هر بخش آقایان و بانوان می‌تواند ۲ نماینده داشته باشد. سهمیه ما در بخش آقایان سجاد زارعیان و سمیع الله قاصد آبادی بودند و در بخش بانوان حدیث فرزاد و فرشته اقتداری. قاصد آبادی به علت اینکه سرباز است و دوره‌ی آموزشی اش را پشت سر می‌گذارد نتوانست اجازه خروج از کشور را بگیرد و سجاد زارعیان تنها نماینده آقای ما در این مسابقات بود. او در راند سوم و ۱۶ نفر برتر مسابقات توانست حضور پیدا کند.

سنایی: عملکرد زارعیان در بازی های اسکواش قهرمانی آسیا بد نبود/ ورزشکاران برای افتخار آفرینی به همان اندازه نیاز به حمایت دارند

زارعیان نتیجه‌ی بدی در بازی‌های اسکواش قهرمانی آسیا نگرفت

او ادامه داد: هفته پیش از اعزام به مالزی ما مسابقات لیگ را داشتیم که زارعیان از ناحیه مچ پا مصدوم شد و با همین آسیب دیدگی شدید در مسابقات حضور پیدا کرد. عملکرد زارعیان در این مسابقات نه می‌توان گفت عملکرد شگفت انگیزی بود و با توجه به مصدومیتی که داشت نمی‌توان گفت نتیجه‌ی بدی گرفته است. او هر چه در توان داشت برای این مسابقات گذاشت و اگر آسیب نمی‌دید شاید می‌توانست در جمع ۸ بازیکن اول این مسابقات راه پیدا کند. در نهایت او توانست مقام نهم مشترک را بدست آورد.

کار‌های لازم برای خروج قاصد آبادی انجام شده بود، اما روز پرواز به مشکل خوردیم

سنایی در پاسخ به این سوال که چرا با اینکه می‌دانستند قاصد آبادی سرباز است و ممکن است برای خروجش مشکلی پیش بیاید گزینه‌ی دیگری را معرفی نکردند گفت: پیش بینی‌های لازم را انجام داده و به فدراسیون اطلاع داده بودم که این بازیکن در حال گذراندن دوره‌ی آموزشی خود است و خروج از کشور برای او سخت است. رئیس هیئت اسکواش تهران قول داده بود با توجه به تفاهم نامه‌هایی که با نیروی دریایی ارتش دارند اجازه خروج قاصد آبادی را بگیرد. همه کار‌های لازم انجام شده بود تا روز پرواز که فرمانده او در ایران حضور نداشت تا اجازه خرج به او دهد. متاسفانه اجازه خروج او ۲ روز بعد داده شد که دیگر به مسابقات نرسید. زمانی که این اتفاق افتاد دیگر دیر شده بود و نمی‌توانستیم جایگزینی معرفی کنیم. نفرات جایگزین هم مشخص شده بودند، اما چون جدول مسابقات مشخص شده بود دیگر نمی‌توانستیم بازیکن جدیدی معرفی کنیم.

حال یکی از قطب‌های قدرت اسکواش هستیم

او در مورد گرفتن جایزه‌ی بهترین مربی سال آسیا در زمینه توسعه این ورزش گفت: در روز انتهایی مسابقات مراسم تقدیر از برترین‌های قاره انجام شد و باعث افتخار من و کشورم بود که در ۳ قسمت نام ایران معرفی شد. چند سال قبل و زمانی که من خودم اسکواش را آغاز کردم هیچکس این رشته ورزشی را به حساب نمی‌آورد. چون در آغاز سطح ما در اسکواش پایین بود و من شخصا چندان به زبان انگلیسی مسلط نبودم و در تورنمنت‌ها ترجیح می‌دادیم کسی ما را نبیند. حال شرایط به گونه‌ای شده است که با افتخار راهی مسابقات می‌شویم و ارتباطات بسیار خوبی با قهرمانان و مربیان این رشته بدست آورده ایم و حال تبدیل به یک قطب جدید در اسکواش شده ایم. امیدواریم با حمایت مالی وزارت ورزش و جوانان و همینطور کمیته ملی المپیک بتوانیم این اعتباری که در اسکواش کسب کرده ایم ادامه دار باشد و برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم.

سنایی: عملکرد زارعیان در بازی های اسکواش قهرمانی آسیا بد نبود/ ورزشکاران برای افتخار آفرینی به همان اندازه نیاز به حمایت دارند

سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان در مورد مسابقات اسکواش قهرمانی غرب آسیا که قرار است در مرداد ماه به میزبانی استان گلستان برگزار شود گفت: طبق اعلام اولیه مسابقات هم در بخش تیمی و هم در بخش انفرادی برگزار خواهد شد با این شرط که تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب برسد. بعد از ماه رمضان این مسابقات در استان گلستان برگزار خواهد. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا این تورنمنت معتبرترین مسابقات غرب آسیا است.

میزبانی مسابقات اسکواش غرب آسیا در کسب نتایج خوب به ما کمک خواهد کرد

او در مورد اینکه میزبانی چنین مسابقاتی چه کمک‌هایی به ما می‌کند گفت: دوره‌ی قبلی مسابقات قهرمانی غرب آسیا در کشور اردن برگزار شد، هر چقدر هم بگوییم رابطه‌ی ما و کشور‌های عربی خوب است، اما در نهایت شرایط سیاسی تاثیر گذار است. داوران عربی در کشور خودشان در امتیاز‌های حساس دستشان بازتر است. زمانی که میزبان خودمان هستیم جلوی یک سری اتفاقات گرفته خواهد شد و از طرفی حضور هواداران و حمایتشان از ملی پوشان به ما کمک خواهد کرد. آب و هوا نیز تاثیرگذار است که میزبانی می‌تواند به نفع ما باشد.

مسابقات اسکواش جوانان جهان را میزبانی خواهیم کرد

سنایی در پاسخ به این سوال که آیا کشورمان پتانسیل برگزاری مسابقات بین المللی را دارد یا خیر گفت: اخیرا یک کورت تمام شیشه‌ای با استاندارد جهانی در یزد احداث شده است. مجموعه کیش یکسال و نیم است که در حال بازسازی است. این مجموعه پتانسیل بالایی برای برگزاری مسابقات جهانی داشت امیدوارم مسئولان کیش این مجموعه را به سر انجام برسانند، چون این مجموعه واقعا حیف است. مجموعه‌ی دیگری که منتظر هستیم هرچه زودتر به بهره برداری برسد زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب است. قرار است مجموعه‌ای با استاندارد‌های جهانی در این مکان احداث شود. امیدوارم این اتفاقات زودتر بیافتد تا تورنمنت‌های بیشتری در کشورمان برگزار کنیم. به واسطه‌ی همین اتفاقات قرار است مسابقات قهرمانی جوانان جهان را میزبانی کنیم که بستگی دارد شرایط مهیا شود.

امیدوارم به رشته‌های ورزشی با یک چشم نگاه شود

او در مورد ایجاد برابری بین رشته‌های مختلف ورزشی و مربیان داخلی و خارجی گفت: امیدوارم به ورزش‌ها به یک چشم نگاه شود و به مربیان داخلی و خارجی نیز به یک چشم نگاه شود. در این شرایط می‌بینیم در رشته فوتبال وینفرد شفر با تیم استقلال قرارداد یک میلیون دلاری می‌بندد و در نهایت به خاطر نتیجه نگرفتن اخراجش می‌کنند. به عنوان کسی که به شکل رایگان برای کشورم زحمت کشیده ام چرا مربیان خارجی باید پول‌های هنگفتی دریافت کنند، اما مربیان داخلی به شرط داشتن کیفیت نباید چنین پول‌هایی بگیرند. حتی با اینکه از رشته‌های دیگر پیشنهاد داشته ام دوست دارم در رشته‌ی خودم فعالیت کنم، می‌توانستم پول بیشتری بگیرم، اما قبول نکردم و به این کار افتخار می‌کنم.

سنایی: عملکرد زارعیان در بازی های اسکواش قهرمانی آسیا بد نبود/ ورزشکاران برای افتخار آفرینی به همان اندازه نیاز به حمایت دارند

اکثر درآمد ورزشکاران اسکواش شخصی است

سنایی ادامه داد: من نمی‌گویم بازیکن اسکواش به اندازه یک بازیکن فوتبال در سال یک میلیارد بگیرد، من می‌گویم ۱۰۰ میلیون بگیرد، یک حقوقی داشته باشد. اکثر درآمد ورزشکاران اسکواش شخصی است و یا قرارداد‌هایی که با تیم‌های لیگ برتری می‌بندند در شرایطی که بعضی از باشگاه‌ها چندان خوش قول نیستند.

ورزشکاران برای افتخار آفرینی به همان اندازه نیاز به حمایت دارند

او در مورد حمایتی که لازم است از ورزشکان انجام شود گفت: من به عنوان مربی ملی به این نگاه می‌کنم که تیمم در بازی‌های قهرمانی آسیا سال بعد مدال بگیرد. به این فکر می‌کنم تیم بزرگسالان کشورمان بار دیگر روی سکو برود. برای رسیدن به این مکان نیاز دارند به همین اندازه حمایت شوند. اگر این اتفاق بیافتد رشته اسکواش که در بازی‌های آسیایی هم مدال انفرادی دارد و هم تیمی و تعداد مدال هایش زیاد است و می‌تواند به افتخار آفرینی کشورمان کمک کند. این موضوع فقط دغدغه‌ی اسکواش نیست و خیلی از قهرمانان و ورزشکاران دیگر نیز همین درخواست را دارند تا به اندازه‌ی تلاششان حمایت شوند. امیدوارم این اتفاق در کشورمان بیافتد.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: اسکواش بازانمان در بازی های قهرمانی آسیا عملکرد متوسطی داشتند

فرزاد: برترین بازیکنان دنیا در مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا حضور دارند

زارعیان: بهترین بازیکن اسکواش ایران در رنکینگ جهانی هستم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار