کنفرانس I/O گوگل؛

بیش از ۲.۵ میلیارد دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان

تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان از مرز ۲.۵ میلیارد دستگاه گذشت و رکوردی جدید را به ثبت رساند.

بیش از 2.5 میلیارد دستگاه مجهر به سیستم عامل اندروید در جهانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مهم‌ترین خبر‌هایی که در جریان کنفرانس آی/او (I/O) ۲۰۱۹ در سانفرانسیسکو آمریکا اعلام شد، عبور تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل فعال اندروید از مرز ۲.۵ میلیارد در جهان بود. کنفرانس I/O هر ساله در ایالت سانفرانسیسکو آمریکا با حضور بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان برگزار می‌شود. حامی مالی برگزاری این کنفرانس شرکت گوگل است.

دستیابی به چنین آماری برای سیستم عامل اندروید موفقیتی چشمگیر محسوب شده و نشانه‌ای بزرگ و غیرقابل انکار از توجه کاربران در سراسر جهان به این سیستم عامل است. پس از انتشار این خبر بسیاری از کاربران در فضای مجازی نوشتند: «امروزه اندروید و IOS محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تلفن همراه در جهان هستند. گوگل و اپل برای پیشی گرفتن از یکدیگر به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند و هرکدام از آن‌ها برای ارتقا سیستم عامل خود از برترین فناوری‌ها استفاده می‌کنند.»

استفانی کاثبرسون مدیر ارشد سیستم عامل اندروید گفت: «ما با دستیابی به چنین آماری نقطه عطف خود را جشن می‌گیریم.» گوگل اعلام کرده است امار مربوط به دستگاه‌های فعال اندرویدی را از طریق فروشگاه مجازی خود Google Play بدست آورده است. گوگل در کنفرانس I/O ۲۰۱۹ علاوه بر بیان تعداد دستگاه‌های فعال اندرویدی خبری نیز از انتشار نسخه آزمایشی سوم جدیدترین سیستم عامل اندروید با نام Android Q beta ۳ اعلام کرد. اندروید Q یا همان اندروید ۱۰ جدیدترین نسخه از این سیستم عامل است.

بیش از 2.5 میلیارد دستگاه مجهر به سیستم عامل اندروید در جهان

با وجود رسیدن به چنین عدی برای اندروید، ولی بررسی‌ها حاکی از افزایش رو افزون کاربران این سیستم عامل در مناطق مختلف دنیا است و به طور حتم تعداد دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید در آینده‌ای نزدیک بیشتر از ۲.۵ میلیارد می‌شود. ارائه بر روز رسانی‌های متعدد و به موقع اندروید یکی از مهم‌ترین عوامل اعتماد مردم به این سیستم عامل عنوان شده است.


بیشتر بخوانید: افزایش خدمات فروش اینترنتی گوگل


انتهای پیام/

سیستم عامل اندروید به رکورد جدید را به نام خود ثبت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار