در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب مطرح شد؛

توطئه عادی‌سازی خنجری از پشت به ملت فلسطین است/ مقاومت به موبایل‌های مقامات رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است/ لزوم تحریم نشست میامی


گفت و گوی ویژه خبری امشب چهارشنبه ۸ خرداد با موضوع پشت پرده توهم موسوم به معامله قرن برگزار شد.


توطئه عادی‌سازی خنجری از پشت به ملت فلسطین است/ مقاومت به موبایل‌های مقامات رژیم صهیونیستی نفوذ کرده است/ لزوم تحریم نشست میامیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پشت پرده توهم موسوم به معامله قرن دیشب ۸ خرداد ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا و نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به اینکه معامله قرن یک نوع تنظیمات جدید آمریکا برای خاورمیانه است گفت: در طول هفتاد سال گذشته این مسائل را به طور مکرر شنیده‌ایم؛ به طوری که آنها می‌خواهند حقوق فلسطینیان را از بین ببرند این در حالی است که آمریکا و متحدانش دائماً با شکست روبرو می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه فلسطینی‌ها در رابطه با مسئله معامله قرن اختلاف نظری ندارد افزود: همه مخالف معامله قرن هستند، مسئله اصلی این است که باید مواضع و اصول اصل معامله قرن را بدانیم؛ به طوری که در آغاز این معامله قرن با ملت فلسطین نیست بلکه آنها به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال این موضوع هستند که مسئله فلسطین به طور دائم پایان یابد و از بین رود، تصریح کرد: آنها می‌خواهند منابع منطقه را سرقت کنند و به ایران فشار بیاورند، استعمارگران جهان می‌خواهند منابع امت اسلامی را به سرقت ببرند، ملت فلسطین این موضوع را قبول نمی‌کند. آنها به ما توهین می‌کنند و می‌گویند که می‌خواهند کمک مالی داشته باشند لذا این موضوع به یک جنگ شبیه است.

قدومی با اشاره به اینکه ملت فلسطین در مقابل غذا حق خود را نمی‌دهد افزود: ما می‌گوییم نمی‌خواهیم شما به اقتصاد ما کمک کنید، مسئله فلسطین مسئله حق و باطل است و مسئله مالی نیست، ما فلسطینی‌ها با تمامی ابعاد فکری با معامله قرن مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه توطئه عادی‌سازی خنجری از پشت به ملت فلسطین است گفت: باید این توطئه متوقف شود، ما به دنبال احقاق حقوق شرعی ملت فلسطین هستیم، کوشنر و دولت آمریکا برنامه‌هایی دارند، آن ها در سنگر دشمن هستند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به اینکه ما فلسطینی‌ها موضع متحدی در مقابل معامله قرن داریم اظهار داشت: ما همه برنامه‌های کوشنر و دولت آمریکا را محکوم می‌کنیم، امکان ندارد کشور خود را به فراموشی بسپاریم، ما نمی‌خواهیم در نشست بحرین شرکت کنیم .

قدومی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی نابود شده و از بین رفته است گفت: این رژیم سر بار است و باید از بین برود، به طوری که با استفاده از سلاح های آمریکایی و آلمانی ملت فلسطین را می‌کشند، این در حالی است که آنها نتوانستند در مقابل موشک‌های مقاومت دوام بیاورند، معامله قرن و دیگر توطئه‌ها شکست خورده است، متاسفانه در این مسیر خون‌های زیادی ریخته می‌شود، کسانی که آزموده را بیازمایند خطا می‌کنند چرا می‌خواهند ما را بیازمایند، از برادران عرب و غیرعرب می‌خواهیم که نشست میامی را تحریم کنند.

وی با اشاره به اینکه قدرت مقاومت به لحاظ نظامی پیشرفت کرده است عنوان کرد: بزرگترین ارتش جهان در مقابل موشک‌های فلسطین شکست می‌خورد لذا مقاومت امروزه توانسته است به موبایل‌ها و گوشی‌های مقامات رژیم صهیونیستی نفوذ کند.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با اشاره به اینکه مقاومت امروزه در فلسطین الگو شده است که از حقوق ملت خود دفاع می‌کند تصریح کرد: ما می خواهیم امت عربی و اسلامی به ما نگویند که اسرائیل یک رژیم طبیعی در منطقه است لذا آنها چه حقی دارند که این موضوع را مطرح می‌کنند. اسرائیل پایگاه و ریشه‌ای در منطقه ندارد. آنها نژادپرست هستند، ما اعتراف به این رژیم نمی‌کنیم و نخواهیم کرد، مسئله اساسی این است که ما را متهم به ضد بشریت می‌کنند، در حالی که این گونه نیست، ما از همه می‌خواهیم که به کاروان مقاومت بپیوندند زیرا پیروزی نهایی از آن مقاومت است.

حسین رویوران کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند به طوری که تاکنون در هیچ دوره‌ای این حمایت از سوی این کشور قطع نشده است گفت: دولت‌های قبلی در آمریکا مبنای تعامل را قطعنامه‌ها و موافقت نامه‌ها و حقوق بین الملل می‌دانستند، اما از زمان ترامپ وضعیت آمریکا شناور شده است، به طوری که این کشور به هیچ یک از قطعنامه‌ها و معاملات بین‌المللی پایبند نیست. رفتار آمریکا متفاوت شده است، در قطعنامه ۲۴۲ تمام مناطق اشغال شده جنگ ۱۹۴۷ جزء مناطق اشغالی شناخته شده بود، مبانی جدید ترامپ یعنی شناورسازی همه چیز که مورد پذیرش نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه اسرائیل از ترامپ خواسته است کل این رژیم را به نام اسرائیل اعلام کند گفت: آمریکا چک سفید به نتانیاهو داده است و حامی اصلی سیاست‌های تجاوز گرایانه اسرائیل است.

رویوران با اشاره به اینکه آمریکا برای حل بحران فلسطین با عربستان هم‌نشین شده است گفت: عربستان، امارات، بحرین به دنبال این موضوع هستند تا ببینند چه کسی می‌تواند در مقابل پول فلسطین را بفروشد.

وی با اشاره به سربازان اجرای طرح معامله قرن خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های اجرایی این طرح را آن‌ها می‌خواهند تأمین کنند؛ به طوری که درصدد هستند تا کرانه باختری را به اسرائیل بدهند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل می‌خواهند وضعیت مردم کرانه باختری را شناور کنند گفت: متاسفانه برخی از نظام‌های سیاسی تکیه‌گاهشان در داخل نیست بلکه در خارج است، مردم در روز قدس از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند، در مصر نظام سی‌سی هر آنچه آمریکا و عربستان می‌گویند را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عربستان به نظام سیاسی در مصر ده‌ها میلیارد دلار کمک مالی می‌کند گفت: در عربستان بسیاری از افراد به دلیل توییتی که در حمایت از فلسطین داشتند زندانی هستند. این نشان می‌دهد جوامع با نظام‌ها نیستند، ملت‌ها زنده‌اند هرچند دولت‌ها خیانت کار هستند.

مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی طی ارتباط زنده از لندن با اشاره به اینکه در حال حاضر غزه به حالت یک زندان است که هیچ امکاناتی برای زندگی در آن وجود ندارد گفت: این موضوع فاجعه عظیمی است، کمبود غذا در غزه از برخی از نقاط آفریقا بدتر است، این در حالی است که متاسفانه دنیا هیچ عکس‌العملی در این رابطه نشان نمی‌دهد، بیش از ۷۰ سال است که مردمان فلسطین در این حالت زندگی می‌کنند و کسی صدایش در نمی‌آید.

احسان عطایا نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با اشاره به اینکه ترامپ خصومت خود را با مسئله فلسطین آشکار کرده است گفت: برخی از رژیم‌های عربی امروزه در رکاب او حرکت می‌کنند و به دنبال عادی‌سازی روابط هستند، آن‌ها در کنفرانس اقتصادی بحرین می‌خواهند تلاش کنند معامله قرن را عادی‌سازی کند تا علیه ملت فلسطین عمل کند.

وی با اشاره به اینکه آن‌ها می‌خواهند هویت فلسطینی‌ها را زیر سوال ببرند گفت: امروزه مسئله فلسطین موضوع اصلی است، ترامپ می‌خواهد آوارگان را بیش از پیش نیازمند کند.

عطایا با اشاره به اینکه اجماع فلسطینی علیه معامله قرن وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز همه متحد و مخالف با معامله قرن هستند و تلاش می‌کنند جلوی معامله قرن را بگیرند این در حالی است که این معامله شکست خورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار