روایت روسیا الیوم از حال و روز دختربچه‌ای یمنی که جنایات آل‌سعود او را در این جهان تنها گذاشت

ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی با حملات بی‌رحمانه خود، روزانه با سرنوشت تعداد زیادی از کودکان یمنی بازی می‌کند.

روایت روسیا الیوم از حال و روز دختربچه‌ای یمنی که جنایات آل‌سعود او را در این جهان تک و تنها گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، پس از آن که حملات ائتلاف متجاوز سعودی موجب شد «بثَینه» همه اعضای خانواده خود را از دست بدهد، حمله هوایی این ائتلاف به «قعطبه» در استان الضالع یمن، دختربچه یمنی دیگری را در این جهان تک و تنها گذاشت.

منطقه قعطبه از توابع الضالع در جنوب یمن همچنان از پیامد‌های حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی رنج می‌برد؛ حمله‌ای که به کشته شدن شانزده تن یعنی افراد دو خانواده منجر شد که هفت نفر از آنان زن و چهار تن از آن‌ها کودک بودند. در این حمله، فقط یک دختربچه نجات یافت که هنوز تحت درمان است.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: شبح مرگ ناشی از حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به نگرانی روزانه یمنی‌ها تبدیل شده است.

«یسری» کودک هشت ساله تنها مانده و در انتظار آینده‌ای مجهول است. پس از حمله هوایی ائتلاف به منزل این خانواده در منطقه قعطبه در استان الضالع یمن، او پدر و مادر و همه اعضای خانواده‌اش را از دست داد و منزل آن‌ها به تلی از خاک تبدیل شد.

ساکنان منطقه می‌گویند این حادثه به منزله اتفاقی غافلگیرکننده برای همگان بود. به ویژه آنکه منزل یسری در خط تماس یا مناطق رویارویی‌های نظامی نبود.

جنگنده‌های ائتلاف آن‌ها را از گرمی خانواده‌های خود محروم کرد.


بیشتر بخوانید: حمله جنگنده‌های متجاوز سعودی به یک منزل مسکونی در استان «ضالع» یمن + تصاویر (۱۴+)


«حمید الرفیق» مشاور وزارت حقوق بشر در صنعا گفت: «اتفاقی که برای یسری روی داد، نخستین و آخرین حمله ائتلاف متجاوز علیه کودکان نیست؛ بلکه این ائتلاف بسیاری از منازل را در مناطق مختلف جمهوری یمن هدف قرار داد؛ مانند بثَینه که همه افراد خانواده خود را از دست داد. کودکان زیادی در استان‌های عمران، صعده، حجه و پایتخت هستند که منازل آن‌ها و شمار زیادی از خانواده‌ها هدف قرار گرفت و هیچ یک از اعضای خانواده باقی نمانده اند. در اینجا سازمان ملل باید ایفای نقش کند.»

خبرنگار این شبکه در ادامه گفت: با ادامه جنگ و نبود هیچ گونه نشانه‌ای از راه حل‌های سیاسی، نگرانی از ادامه حملات هوایی شدت گرفته است.

جمال الاشول در پایان پرسید: تا چه زمانی رنج‌های غیرنظامیان در یمن ادامه خواهد یافت؟ این سؤالی است که شهروندان مطرح می‌کنند. پنج سال جنگ، حملات هوایی و محاصره، موجب شد که به گفته سازمان ملل، در یمن بزرگ‌ترین فاجعه بشری در سطح جهانی روی دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
راهی هست مثلا کسی بتونه این بچه ها رو قبول کنه و بزرگ کنه؟
آخرین اخبار