جمالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید گام چهارم کاهش تعهدات را برداریم/ ایران در برابر تحریم‌ها چیزی برای از دست دادن ندارد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اروپا تنها زبان عمل را می‌فهمد پس لازم است که گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را برداریم.


باید گام چهارم کاهش تعهدات را برداریم/ ایران در برابر تحریم‌ها چیزی برای از دست دادن نداردمحمد جواد جمالی نوبندگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم برداشتن کامل چهارم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران با ادامه بدعهدی‌های اروپا، اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد و متاسفانه کشور‌های اروپایی در ابتدایی امضای این تفاهم نامه اقدام مناسبی انجام ندادند  و بعد از خروج آمریکا از برجام به تعهدات خود در ۱۱ بند عمل نکردند.

بیشتر بخوانید: شورای عالی امنیت ملی در حال طراحی گام چهارم است 

او افزود: اروپا در این مدت با طرح مسائلی مانند SPV و اینستکس وقت ما را تلف کرد، لذا کاملاً مشخص است که استراتژی اروپا و آمریکا در یک مسیر قرار دارد.

جمالی بیان کرد: در این مدت ایران در حالت معلق قرار داشت به نظر می‌رسد که با توجه به مواضع بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در تایید مواضع ترامپ و همچنین صحبت‌های مکرون و مقامات آلمانی باید هرچه سریعتر گام چهارم و گام‌های بعدی کاهش تعهدات برجامی را برداریم و نوسازی سیستم‌های غنی سازی اتمی خود بپردازیم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: اروپایی‌ها تنها زبان عمل را می‌فهمند من فکر نمی‌کنم که غرب ابزار تحریمی دیگری علیه ایران داشته باشد، لذا دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم و تنها باید به احقاق حقوق از دست رفته خود بپردازیم؛ همه جناح‌های سیاسی درباره نحوه برخورد با غرب به دلیل بدعهدی‌هایی که در برجام انجام دادند متفق القول هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار