ترامپ:‌ به دقت کره شمالی را زیر نظر داریم

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اگر مساله‌ای در کره شمالی در جریان باشد، باعث ناامیدی می‌شود؛ آمریکا به دقت کره شمالی را زیر نظر دارد.

دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه‌ای در کاخ سفید، با بیان اینکه آمریکا به دقت کره شمالی را زیر نظر دارد اعلام کرد اگر مساله‌ای در کره شمالی در جریان باشد، باعث ناامیدی می‌شود.

ترامپ گفت: «اگر کره شمالی چیزی را زیر سر داشته باشد، واقعا از آن‌ها ناامید و ناراضی می‌شوم، ولی خب ما از پس آن بر می‌آییم. ما به دقت شرایط را زیر نظر داریم.»


بیشتر بخوانید: آمریکا خواستار ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی شد

کره‌شمالی: آمریکا باید اقدامات تحریک‌آمیز علیه پیونگ‌یانگ را متوقف کند


چند روز پیش بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کره شمالی، این کشور یک آزمایش بسیار مهم موشکی دیگر در سایت سوهائه انجام داده است.

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی، به‌تازگی طی بیانی هشدار آمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

پیش از این هم سفیر کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرده بود که وقت‌کشی در فرآیند مذاکرات ترفندی است که برای ترامپ مصرف داخلی دارد و اینکه طولانی شدن مذاکرات برای کره‌شمالی معنایی ندارد. او همچنین این را هم گفته بود که موضوع خلع سلاح هسته‌ای به صورت کامل از میز مذاکرات خارج شده و پیونگ‌یانگ حاضر نیست در این رابطه از سوی آمریکایی‌ها صحبتی بشنود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار