کاهش پرونده های قضایی با نهادینه شدن اسناد رسمی در جامعه

رئیس کل دادگستری آذربایحان شرقی گفت: نهادینه شدن اسناد رسمی در جامعه می‌تواند حجم پرونده‌های قضایی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خلیل الهی رئیس کل دادگستری آذربایحان شرقی گفت: نهادینه شدن اسناد رسمی در جامعه می‌تواند حجم پرونده‌های قضایی را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

خلیل الهی افزود: استناد به مدارک قانونی و رسمی در دعاوی در احقاق حقوق نقش اساسی دارد و لازم است به گونه‌ای فرهنک سازی شود که مردم مراجعه به دفاتر ثبت اسناد رسمی در زمینه‌های مختلف به خصوص خرید و فروش را یک اولویت بدانند.

او گفت: همانگونه که دفاتر خدمات قضایی به خوبی در جامعه جا افتاده و هر شخص دارای یک شناسه قضایی برای پیگیری امور حقوقی خود است، دفاتر اسناد رسمی هم می‌توانند عمومیت پیدا کنند. به شرطی که فرآیند‌های لازم تسهیل شوند و زمینه را برای ترغیب مردم فراهم کنند.

خلیل الهی با انتقاد از روند کند اجرای قانون حدنگار هم گفت: قرار بر این بوده که تمام دستکاه‌های اجرایی زمین‌های تحت مالکیت خود را در سامانه واحد ثبت کنند تا تکلیف اراضی دولتی روشن شود. اما این امر تا تحقق کامل همچنان فاصله دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.