توسعه حمل و نقل ریلی نیازمند حمایت‌ کارفرمایان

ذاکری با تاکید براینکه تولید ریل، نماد توسعه یافته هر کشور تلقی می‌شود، گفت: امیدواریم با افزایش ظرفیت تولید به مرحله توسعه برسیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در همایش «حمل‌ونقل ریلی، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و رونق تولید» اظهار کرد: در ۳۰ سال اخیر اکثر کشور‌ها به سمت حمل و نقل ریلی حرکت می‌کنند اما سهم کشور ما در این زمینه، کم است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: کشور ما در حوزه بار و ترانزیتی مطرح است. در طول ۴۰ سال گذشته همیشه توسعه حمل و نقل ریلی مهم بوده، اما موانع بسیاری مانند اتکا به درآمد نفتی و نبود سرمایه کافی؛ مانع رشد و توسعه‌ ما می‌شوند که باید برای رفع این موانع، تلاش بیشتری داشته باشیم.


او بیان کرد: اخیرا برای توسعه زیر ساخت‌ها گام‌های خوبی برداشته شده است، اما با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی در کشور باید ظرفیت تولید را بیشتر کرده و از طریق کار فرمایان نیز حمایت‌های انجام شود تا بتوانیم ، موانع را رفع کنیم.

ذاکری افزود: تولید ریل در هر کشور به عنوان نماد توسعه یافته آن کشور تلقی می‌شود و امیدواریم که با افزایش ظرفیت تولید به مرحله توسعه یافته برسیم.

او در ادامه مطرح کرد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد عدم وجود مرکز تست ریلی است؛ یعنی مرکزی که بتواند اجزای تولید شده در داخل کشور را تست کند. متاسفانه ما از داشتن چنین مرکزی محروم هستیم تا بتواند به عنوان مرجعی در کشور باشد. در نهایت شرکت‌های ما برای تست اجزای تولیدی خود مجبورند قطعاتشان را به شرکت‌های رقیب بفرستند.

او یادآوری کرد: اکنون در دانشگاه برای ساخت این مرکز گام‌هایی برداشته شده است، اما به حمایت صنعتگران و دولت نیاز داریم.
 
ذاکری گفت: فعالیت‌ها و جهت گیری‌های دانشگاه در سال‌های اخیر حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم است تا بتوانیم دانشجویانی کارآفرین و مهارتی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم. از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام شده فعال کردن مراکز نوآوری است؛ که در حال حاضر دو مرکز در این زمینه فعال شده است تا ایده‌های دانشجویان را دریافت کرده و از آن‌ها حمایت کنند. امیدواریم که تا پایان سال، سومین مرکز را نیز فعال کنیم و همینطور به حمایت شرکت‌ها در این زمینه نیاز داریم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: ما برای پیشبرد هر چه بهتر امورات، صندوق حمایتی را تشکیل دادیم تا بتواند با حمایت از محصولات و همچنین سرمایه گذاری‌های لازم در حوزه حمل و نقل ریلی، گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار