درخواست ترکیه از فرانسه برای مداخله نکردن در لیبی

ترکیه نسبت به مداخله فرانسه در امور داخلی لیبی واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، ترکیه نسبت به مداخله فرانسه در امور داخلی لیبی واکنش نشان داد.

بر این اساس، وزارت خارجه ترکیه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: در صورتی که فرانسه خواستار ایجاد صلح در لیبی است، بهتر است از حمایت از خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های شرق لیبی خودداری کند.

خلیفه حفتر مورد حمایت امارات متحده عربی، مصر، اردن و سودان است. فرانسه هم تا حدی از خلیفه حفتر و اقدامات وی در لیبی حمایت می‌کند. ژنرال خلیفه حفتر یکی از فرماندهان ارتش لیبی در دوران زمامداری معمر قذافی است که در سال ۲۰۱۱ از قدرت برکنار شد.

در مقابل ترکیه از دولت فایض السراج در طرابلس حمایت می‌کند و اخیرا هم ۲۰۰۰ نیرو برای حمایت از دولت لیبی در طرابلس به این کشور اعزام کرد. این در حالی است که ترکیه و سازمان ملل فائز سراج، رئیس دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس را به عنوان دولت قانونی لیبی به رسمیت می‌شناسند.

نیرو‌های حفتر از ماه آوریل با هدف به تصرف درآوردن طرابلس، پایتخت لیبی و خارج کردن دولت وفاق ملی از این شهر به آن حمله و آن را محاصره کردند. از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۱۲:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دو کشور صادر کننده تروریست ، به سوریه ، حالا لیبی را کردهاند محل صادرات خود
آخرین اخبار