ورود توفان حاره‌ای آماندا به آمریکای مرکزی

توفان حاره‌ای «آماندا» از روز شنبه به آمریکای مرکزی وارد شد و خسارات گسترده‌ای را در السالوادور بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وقوع توفان حاره‌ای آماندا در السالوادور که با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت از روز شنبه وارد آمریکای مرکزی شده است، تاکنون ۱۱ کشته و مفقود برجای گذاشته است.

رسانه‌های محلی نیز با استناد به مقامات ملی حفاظت شهری تاکید کردند که دست کم ۱۱ نفر تا روز یکشنبه در سراسر السالوادور کشته یا مفقود شدند. ماریو دورن، وزیر کشور السالوادور با بیان اینکه شمار جانباختگان این توفان ۹ تن بوده است، افزود: ممکن است شمار کشته‌ها افزایش یابد. ما با شرایط بحرانی رو به رو هستیم. اوضاع در همه شهر‌ها به خصوص در سن سالوادور [پایتخت] وخیم است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲ میلیون از جمعیت ۶.۶ میلیون نفری السالوادور در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند و با شرایط بحرانی ناشی از وقوع توفان و جاری شدن سیل مواجه هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توفان آماندا تاکنون بیش از ۹۰۰ خانه را تخریب کرده و موجب قطع برق هزاران شهروند در پایتخت السالوادور شده است. همچنین در نواحی حومه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. مقامات شهری ضمن هشدار در خصوص طغیان رودخانه ها، اقدام به تخلیه خانه‌های نزدیک به بستر رودخانه‌های کوچک نیز کرده اند.

توفان علاوه بر تخریب خانه ها، موجب قطع خطوط انتقال برق و آب شده است.

مرکز توفان شناسی آمریکا پیش بینی کرده است توفان آماندا طی چند روز آینده موجب بارندگی‌های شدید در السالوادور، جنوب گواتمالا، غرب هندوراس و جنوب مکزیک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار