ادامه نقض آتش بس در یمن از سوی ائتلاف سعودی

ائتلاف سعودی با ادامه نقض آتش بس در یمن، اقدام به بمباران مناطق مسکونی این کشور کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد: نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی در چند ساعت اخیر ۸۰ بار توافق آتش بس را در جبهه‌های مختلف الحدیده نقض کردند.

به گفته این منبع، در چند ساعت گذشته یک فروند جنگنده و ۱۰ فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف متجاوز سعودی بر فراز مناطق حیس، المنظر و الدریهمی در استان الحدیده به پرواز درآمدند. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته متجاوزان و مزدوران سعودی با ۸۴ گلوله توپ مناطق تحت سیطره نیرو‌های مسلح یمن در الحدیده را هدف قرار دادند.

پیش تر رژیم سعودی مدعی شده بود با طرح سازمان ملل برای آتش بس در یمن به دلیل شیوع ویروس کرونا موافقت کرده است. این در حالی است که ائتلاف سعودی به طور پیوسته این آتش بس را نقض می کند. 

«لیزا گراندی» هماهنگ کننده سازمان مل در امور بشردوستانه در کشور یمن اعلام کرد: ما هم اکنون در یمن شاهد بدترین اوضاع ممکن هستیم.

وی هشدار داد: این بدان معنی است که آمار کشته‌ها به علت بحران کرونا از آمار کشته‌ها بر اثر جنگ بیشتر خواهد شد، آری آمار مرگ و میر در یمن بر اثر جنگ، بیماری، قحطی و گرسنگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.

وی افزود: خدمات بهداشت عمومی در ۱۸۹ بیمارستان از ۳۶۹ بیمارستان در یمن در طول سه هفته آینده کم کم متوقف خواهد شد، حمایت‌ها و کمک‌های غذایی برای ۲.۵ میلیون کودک گرسنه نیز در ۸ تا ۱۰ هفته آینده متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
چرا دولت نجات ملی و انصارالله جواب نمیدن ؟؟؟
آخرین اخبار