ساخت بلوک سیکل ترکیبی جدید در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیروگاه نکا، گفت:عملیات ساخت بلوک سیکل ترکیبی جدید نیروگاه نکا به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیروگاه نکا در مراسم بهره برداری از پروژه افزایش توان عملی واحد‌های نیروگاه شهیدسلیمی نکا، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی احداث یک بلوک سیکل ترکیبی جدید در این نیروگاه به زودی آغاز خواهد شد.

او افزود: با صرف هزینه‌ای اندک محدودیت‌های تولید یکی از واحد‌های بخار مجموعه مرتفع و توان این نیروگاه حدود ۲۳ مگاوات افزایش یافت.

طرزطلب ادامه داد: در چند سال گذشته در راستای خطوط راهبردی مشخص شده از سوی وزارت نیرو برنامه‌های افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌ها و استفاده مناسب‌تر از تاسیسات و تجهیزات موجود در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

او گفت: در چند سال اخیر با ارتقای واحد‌های گازی موجود و رفع محدودیت واحد‌های بخار شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم و با هزینه‌های بسیار اندک توانستیم بهره‌وری واحد‌های نیروگاهی را افزایش دهیم.

طرزطلب با بیان اینکه تعمیرات سالیانه واحد‌های نیروگاه نکا در زمان مقرر به پایان رسیده است، افزود: اوایل تیرماه شکسته شدن پره یکی از توربین‌های بخار نیروگاه نکا موجب از مدار خارج شدن این واحد در روز‌های پیک تابستان شده بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه، واحد ظرف سه روز به مدار تولید بازگشت.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی نیروگاه نکا، گفت: نیروگاه نکا در حال حاضر دارای چهار واحد بخار هر یک به ظرفیت ۴۴۰ مگاوات است که در کنار این واحد‌ها یک نیروگاه سیکل ترکیبی نیز احداث شده و در مدار بهره‌برداری است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.