معرفی آثار برتر مهرواره‌ استانی «با عروسکم در خانه»

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر بایجان‌غربی از معرفی آثار برتر مهرواره استانی «با عروسکم در خانه» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جواد زاهدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر بایجان‌غربی گفت: این مهرواره‌ی استانی با هدف تشویق به ماندن در خانه در ایام شیوع بیماری کرونا، حفظ نشاط در ایام در خانه ماندن و پرکردن مفید اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ ساله با استفاده از ابزار‌های ساده، رعایت اصل بومی و محلی بودن عروسک و خلاقیت در طراحی و ساخت برگزار شد.

زاهدی افزود: با انتشار فراخوان این مهرواره استانی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در دو بخش عروسک‌های بومی و محلی و عروسک‌های الهام گرفته از شخصیت‌های کتاب‌ها، ۹۸ اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال شد و توسط هیأت داوران مهرواره متشکل از زهرا آبسوران و شهناز حکیمی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل کانون استان گفت: با توجه به این‌که این فراخوان در قالب مهرواره برگزار شده است و رتبه‌بندی و برگزیده ندارد، اما از آثار برتر با ارسال هدیه‌ی فرهنگی تجلیل می‌شود.

زاهدی  افزود: آثار برتر این مهرواره، در بخش گالری پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی به نشانی http://agharbi.kpf.ir/ قابل مشاهده است.

بر این اساس، در بخش عروسک‌های بومی و محلی، آثار سوین عسگرپور ۱۲ ساله از شوط، هستی عشقی ۱۲ ساله از ارومیه، آونگ محمدیان و سیران ملازاده هر دو ۱۵ ساله از مهاباد، و در بخش عروسک‌های الهام گرفته از شخصیت‌های کتاب‌ها، آثار اسرا بخشایشی ۸ ساله از تکاب، عسل شجاع ۱۱ ساله و زهرا پورعلی ۱۷ ساله هر دو از ارومیه، امیرمحمد انوری ۸ ساله از چالدران، امیرفتا منسوبی ۸ ساله و فاطمه زهرا پاک دوست ۱۰ ساله هر دو از سلماس به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.