هفت هزار و ۲۳۶ واحد اقتصادی لرستان وام خسارت کرونا دریافت کردند

مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد اقتصادی استان برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا به بانک معرفی شده که از این تعداد هفت هزار و ۲۳۶ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،علی آشتاب  افزود: پرداختی بانک به این واحد‌ها ۵۳ میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان تسهیلات بوده و پرداخت وام به مابقی متقاضیان نیز در دست بررسی است.

او اظهار دشت: در مجموع ۲۰ هزار و ۴۳۰ پرونده با اعتبار۲۱۱ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان برای دریافت تسهیلات کرونا به بانک‌های عامل استان معرفی شده اند که در حال بررسی‌های لازم توسط بانک هستند و به زودی تسهیلات مورد نظر به این واحد‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیز از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند که در این راستا به بیش از ۱۰ هزا راننده ناوگان حمل و نقل استان نیز وام پرداخت می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: نظارت اصلی در حوزه ثبت نام و ارایه تسهیلات برعهده دستگاه اجرایی مربوطه خواهد بود و طبق مصوبه دولت، برای کارگاه‌های آسیب دیده از کسب و کار بابت هر نیروی کار خود ۱۲ میلیون تومان و کارگاه‌ها و مراکزی که دستور تعطیلی آن‌ها به دلیل احتمال شیوع این ویروس داده شده به هر نیروی کاری آن‌ها ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

۶۰ هزار واحد اقتصادی و تولیدی در لرستان به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده و متضرر شده اند که خسارت واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان بر اثر این ویروس یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت کرونا به واحد‌های اقتصادی لرستان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.