نماینده بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس:

رسانه‌ها، مدیران را پاسخگو کنند/ مدیریت عالی بوشهر چه نقشی در حوزه نفت و گاز دارد؟

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: مطالبه‌گر نبودن مردم و رسانه‌ها، سوال نکردن رسانه‌ها از مسئولان و نبود احساس پاسخگویی در مسئولان، باعث می‌شود هر اتفاقی را شاهد باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در نشست هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان بوشهر که بعدازظهر امروز در تالار صداوسیمای مرکز بوشهر برگزار شد، با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در توسعه استان بیان کرد: آنچه که برای توسعه ضرورت دارد آشنایی با داشته‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها، و پاسخگو کردن مدیرانی است که در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

او ادامه داد: چه مرجعی بهتر از رسانه می‌تواند قوت‌ها و ضعف‌ها را شناسایی کند و مردم و مسئولان را از آن‌ها آگاه کند، در همین حال بتواند مسئولان را در همه سطوح به پاسخگویی وادار سازد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اگر مسائل را بدانیم داشته‌ها را بشناسیم و مدیران خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند که با این داشته‌ها چه کرده‌اند، توسعه رونق می‌یابد.

جمیری، تشخیص اولویت‌ها، ورود کردن به هنگام به اولویت‌ها و پرهیز از حواشی را مواردی دانست که باید مد نظر رسانه‌ها و هیات اندیشه ورز بسیج رسانه باشد.

راه آهن بوشهر، اولویت ملی است

او ادامه داد: برای بهره‌مندی از نظر دیگران، کارگروه‌هایی تخصصی با حضور کارشناسان تشکیل داده‌ایم تا برنامه‌ها و قدم هایمان تخصصی باشد و خوب است که رسانه‌ها با این مجموعه‌ها تعامل داشته باشند و نظر خود را ابراز کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر، راه آهن بوشهر-شیراز را از اولویت‌های ملی خواند که توجیه اقتصادی دارد و سال‌هاست عقب نگه داشته شده است.


بیشتر بخوانید


جمیری درمان و تامین آب را اولویت‌های دیگر استان بوشهر عنوان کرد و گفت: استانی با این همه نعمت نباید از لحاظ امکانات درمانی در آخرین رده‌ها باشد. در حوزه آب هم تابستان را با کمبود و جیره بندی پشت سر گذاشتیم افزون بر این، آب در برخی نقاط قابل آشامیدن نیست.

او با اشاره به طرح جمع آوری فاضلاب بوشهر اشاره کرد: این طرح بیش از ۲۰ سال است که در حال اجرا است، اما هنوز به پایان نرسیده است.

اشتغال، همچنان معضل بوشهر است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم، اشتغال را همچنان یکی از معضلات استان برشمرد وگفت: با این همه نعمت وظرفیت، هنوز اشتغال به عنوان یکی از معضلات مطرح است و هیچ‌کس پاسخگو نیست.

جمیری به پارس جنوبی هم اشاره کرد و افزود: با وجود مجموعه صنعتی پارس جنوبی، استان بوشهر به عنوان پایتخت اقتصادی کشور به شمار می‌رود  اما در این میان مدیریت عالی بوشهر چه نقشی در حوزه نفت و گاز ایفا می‌کند؟ تاسیسات ملی موجود در این قسمت در کنار ضرر‌هایی که برای مردم داشته‌اند چه منافعی داشته‌اند؟ نباید این گونه باشد که منافع چنین مجموعه‌هایی به مردم استان نرسد.

نفتی ‌ها برای خدمت به مردم پیرامون منت می‌گذارند

او ادامه داد: معمول است صنایع در کنار زیان‌هایی که برای مردم مناطق پیرامون دارند، آسایش و رفاه برایشان ایجاد می‌کنند در حالی که این مجموعه‌ها اگر کمکی هم کنند، منت می‌گذارند.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: ممکن است رسانه‌ها به نقش خودشان توجه نکرده باشد و مسئولان را به پاسخگویی وادار نکرده باشند. مطالبه‌گر نبودن مردم و رسانه‌ها، سوال نکردن رسانه‌ها از مسئولان و نبود احساس پاسخگویی در مسئولان، باعث می‌شود که هر اتفاقی را شاهد باشیم‌.

جمیری افزود: می‌گویند قرار است بخش عملیات عمومی منطقه نفتی خارگکه وظیفه ارائه خدمات به مردم را در این جزیره دارد حذف شود، پس از این کار خدمات به مردم ارائه دهد؟ این تفکر که مسئولان نفتی بدون توجه به خواسته‌های مردم، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استان هر چه بخواهند انجام دهند دیگر گذشته است، آن‌ها باید پاسخگویی را بپذیرند.

رسانه‌ها در میدان باشند

او تاکید کرد: اگر رسانه‌ها در میدان باشند با نگاه اندیشه ورز مجموعه‌ای از دقایق و ظرایف را بررسی می‌کنند و به طور حتم در استان شاهد شرایط جدیدی خواهیم بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اینکه حرکت منطقی، بالندگی، پویایی و پیشرفت باید سرلوحه کار رسانه باشد، گفت: رسانه باید عوام را بیدار و راهبری کند.

جمیری در بخش دیگری از سخنانش هم به گفت و گو با شهردار بوشهر درباره تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی اشاره کرد و هم به موضوع ایجاد مرکز فنی و حرفه‌ای نفت و گاز در کازرون.

او در حالی که به رسانه‌ها گفت در خصوص این مرکز فنی وحرفه‌ای نفت و گاز نگرانی خاصی نداشته باشند به این نکته اشاره کرد که وقتی در مجلس نهم نماینده بوده از استاندار وقت خواسته بوده است که برای آموزش نیرو‌های مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان ایجاد شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید به فکر اصلاح سنت‌های نادرست باشیم و نه عمل به آن‌ها.

جمیری، بنای فعلی مجلس را توجه به اولویت‌های هر استان عنوان کرد و افزود: بنا، بر این است که این اولویت‌ها در مجلس مطرح و به معاونت نظارت مجلس  اعلام  شود. همچنین دستگاه‌ها وادار به تحقق آن اولویت‌ها شوند و نمایندگان هم از آن‌ها حمایت کنند.

سید حسین ناظر مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر هم در این نشست تولید فکر و مشارکت در سیاستگذاری را از اهم وظایف هیات اندیشه ورز بسیج رسانه دانست.

عبدالله نجفی رئیس سازمان بسیج رسانه استان بوشهر هم با اشاره به فعالیت‌های هیات اندیشه ورز بسیج رسانه ابراز امیدواری کرد با استمرار چنین جلساتی با حضور مسئولان مختلف هم به بهبود فعالیت رسانه‌ها کمک شود و هم مردم استان از نتیجه آن بهره‌مند شوند.

فعالان رسانه‌ای حاضر در نشست نیز در مورد مسائل موجود استان و مشکلات صنفی صحبت کردند و از نماینده مجلس خواستند آن‌ها را پیگیری کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.