خوزستان قطب تولید ذرت دانه‌ای در کشور

مشاورعالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۳۸ درصد ذرت دانه‌ای کشور در استان تولید می‌شود که این محصول استراتژیک باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد.

محمد قاسمی نژاد مشاورعالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  با بیان اینکه ذرت دانه ای یکی از محصولات استراتژیک و راهبردی در کشور است که باید به صورت جدی مورد حمایت قرار گیرد، گفت: امسال همزمان با برداشت این محصول در استان، موج بلند ذرت وارداتی به شدت عرضه و تقاضای این محصول را تحت تاثیر قرار داد.

او خوزستان را با تولید حدود ۳۸ درصد ذرت کشور به عنوان قطب تولید این محصول  برشمرد و افزود: در یک ماه اخیر قیمت ذرت دانه‌ای بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته است و اغلب ایستگاه‌های ذرت خشک کنی از گرفتن این محصول از کشاورزان امتناع کرده که این امر باعث متضرر شدن کشاورزان ذرت کار و کارخانجات ذرت خشک کنی در خوزستان شده است.

قاسمی نژاد در ادامه اظهار داشت: این روند باعث کاهش سطح زیر کشت و وابستگی بیشتر کشور به واردات ذرت خواهد شد و این در حالی است که بخش کشاورزی خوزستان با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتار مقام معظم رهبری آمادگی دارد که در سال ۱۴۱۰ بیش از ۲ میلیون تن ذرت دانه‌ای و حدود ۲.۵ میلیون ذرت علوفه‌ای تولید نماید.

مشاورعالی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: مسئولان ذیربط استان به ویژه استاندار با هماهنگی مقامات و مدیران عالی رتبه کشور در سطح ملی برموضوع واردات شدید همزمان با آغاز برداشت ذرت دانه‌ای استان ورود کنند و با اعمال مدیریت، ابتدا ذرت داخلی  را مصرف و سپس نسبت به واردات آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.