خرید ذرت با قیمت توافقی از ذرت کاران خوزستانی

رئیس نمایندگی شرکت توسعه ذرت دُر خوزستان گفت: بخش خصوصی و شرکت توسعه ذرت آمادگی دارد محصول ذرت دانه‌ای را به قیمت توافقی و به صورت نقدی خریداری کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد قاسمی نژاد رئیس نمایندگی شرکت توسعه ذرت دُر خوزستان گفت: بخش خصوصی و شرکت توسعه ذرت آمادگی دارد محصول ذرت دانه‌ای را به قیمت توافقی هر کیلوگرم ۴۰ هزار ریال با رطوبت ۱۴ درصد به صورت نقدی خریداری کند.

او با بیان اینکه برداشت ذرت دانه ای در روز‌های آینده به صورت مکانیزه آغاز و تا یک ماه ادامه خواهد داشت، افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۳۵۰ هزار تن از این نوع محصول در خوزستان تولید و حدود ۴۵ درصد آن به قیمت توافقی از کشاورزان استان خریداری شود.

قاسمی نژاد با بیان اینکه انتظار این است که همه ذرت تولیدی خوزستان در زمان کوتاهی به قیمت مناسب خریداری شود تصریح کرد: خرید نقدی ذرت دانه‌ای به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا کشاورز، نهاده‌های لازم را برای کشت بعدی شامل؛ گندم، کلزا و جو تهیه و خریداری کند.

رئیس نمایندگی شرکت توسعه ذرت دُر خوزستان گفت: امسال در ۲ فصل بهار و پاییز در مجموع حدود یک میلیون تن ذرت علوفه‌ای در استان برای مصرف دام خریداری شد، البته  قیمت هر کیلوگرم از این محصول ۳ هزار ریال است که بیشترین میزان آن با قیمت بیش از ۳ هزار ریال به صورت نقدی به فروش رفت.

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.