بسیج صدهزار پلیس در فرانسه برای جلوگیری از تجمعات سال نوی میلادی

دولت فرانسه صد هزار نیروی پلیس و ژاندارم را برای جلوگیری از تجمعات سال نوی میلادی بسیج کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بی بی سی، فرانسه تصمیم دارد یکصد هزار پلیس و ژاندارم را در شب سال نوی میلادی بسیج کند تا از برگزاری مراسم‌ها جلوگیری کرده و قوانین منع آمد و شد را به منظور مبارزه با کرونا به کار گیرند.
همچنین بسیج این نیرو‌ها با هدف متوقف کردن به آتش کشیده شدن خودرو‌ها انجام می‌شود که معمولا در آخرین شب سال صورت می‌پذیرد.

فرانسه ابتلای ۲.۶ میلیون نفر به کرونا در این کشور را تأیید کرده است؛ مسأله‌ای که سبب شده فرانسه پنجمین کشور از لحاظ آمار بالای ابتلا به کرونا در جهان باشد و مرگ بیش از ۶۴ هزار نفر را به ثبت برساند.

بر اساس گزارش بی بی سی، فرانسه نیز به مانند دیگر کشور‌های اروپایی شاهد جشن‌هایی خاموش برای شب سال نو در میان همه گیری کرونا خواهد بود.

«ژرار درمنین» وزیر کشور فرانسه دستور یک حضور امنیتی مشهود را در مراکز شهر‌ها و حومه‌های آن‌ها از ساعت ۲۰:۰۰ و زمانی که قوانین منع آمد و شد آغاز می‌شود، داده است.

در پاریس، نیمی از خطوط مترو در غروب بسته خواهند شد. این در حالی است که وزیر کشور فرانسه درخواست بررسی بسته شدن حمل و نقل عمومی در سراسر کشور را داده است.

با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا، نگرانی‌ها بر سر مورد گونه شایع‌تر این بیماری که نخشتسن بار در انگلیس مشاهده شده، وجود دارد. سخنگوی دولت فرانسه اعلام کرد نیازی به قرنطینه محلی در حال حاضر نیست. فرانسه پیشتر دو قرنطینه ملی داشت و رستوران‌ها و کافه‌ها و جاذبه‌های فرهنگی تا ماه ژانویه بسته خواهند ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار