واکنش نمایندگان عراقی به اتهام‌زنی‌های اخیر به سردار سلیمانی

چند نماینده عراقی ضمن انتقاد شدید از ادعا‌های مطرح شده درباره فرمانده بزرگ ایرانی، از کمک‌های او به دولت و ملت عراق یاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد الغبان» رئیس فراکسیون پارلمانی فتح، به ادعاهای مطرح شده درباره اینکه رعایت اصول کلی عراق در اولویت‌های شهید سردار سلیمانی نبوده است، واکنش نشان داد.

او تاکید کرد: حاج قاسم هیچ روزی پنهانی به عراق وارد نشد، بلکه با تأیید دولت عراق و هماهنگی کامل با مقامات عراقی به عراق سفر کرد و نیازی به ویزا نداشت و این روشی است که در بسیاری از کشور‌ها دنبال می‌شود و با قوانین عراق که در حال حاضر اجرا می‌شوند، سازگار است.

«احمد الاسدی» رئیس فراکسیون السند پارلمان عراق، نیز در دفاع از شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی مسئولی بود که در تمام کشور‌هایی که از او میزبانی می‌کردند، از جمله عراق، به شکل مسئولانه‌ای وظایف خود را انجام می‌داد. او به دولت و ملت عراق کمک کرد تا از خود دفاع کرده و از دستاوردهایش محافظت کند.

او افزود: شهید سلیمانی به صورت رسمی و از مسیر‌های قانونی وارد عراق می‌شد و مقامات مردمی و رسمی عراق در سطوح مختلف به جای اینکه پیش پای او فرش قرمز بیندازند، قلب خود را می‌گذاشتند؛ چون از اخلاص، صداقت و نقش بزرگی که ایفا کرده بود آگاه بودند.

چند تن از نمایندگان دیگر هم ضمن قدردانی از خدمات سردار سلیمانی برای عراق، اعلام کردند فرزندان آزاده این کشور عملیات ترور این شهید را فراموش نخواهند کرد.

این اظهارات در پی مطرح شدن ادعاهای هاشم داود، مشاور نخست عراق، درباره سردار سلیمانی بیان شده است.

او پیشتر در اظهاراتی بی‌اساس در گفتگو با شبکه BBC عربیه گفته بود سردار سلیمانی معتقد بود که او مسئول عراق است و هر طور که می‌خواست به عراق وارد و خارج میشد و اصول کلی دولت عراق از اولویت‌های او نبود.

هاشم داود، مشاور نخست عراق پس از واکنش‌هایی که نسبت به مواضعش در مورد شهید سلیمانی مطرح شد، مدعی شد: اخیراً یک مصاحبه تلویزیونی در شبکه انگلیسی BBC از من در رسانه‌ها ظاهر شد که در آن من به عنوان مشاور نخست وزیر معرفی شده ام، اما این یک مصاحبه مطبوعاتی در محدوده یک فیلم مستند با ماهیت تاریخی بود و دو ماه قبل ضبط آن انجام شد و من به عنوان محقق و دانشگاهی متخصص در امور عراق و نه در مقام رسمی صحبت کردم.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار