نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

چیزی بالاتر از فرهنگ در مجموعه نظام اسلامی وجود ندارد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: چیزی بالاتر از فرهنگ در مجموعه نظام اسلامی وجود ندارد و انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ و بر اساس شاکله فرهنگی شکل گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی مدیران و فعالان حوزه فرهنگ استان هدف از برگزاری این جلسه را مطرح کردن دغدغه‌های فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: چیزی بالاتر از فرهنگ در مجموعه نظام اسلامی وجود ندارد و انقلاب نشأت گرفته از فرهنگ است و بر اساس شاکله فرهنگی شکل گرفته است.

او افزود: می‌طلبد آنچه که درون نظام جاری و ساری می‌شود فرهنگ باشد و مردم نیز به آن عمل کنند یعنی حتی سیاست، اقتصاد، مسائل اجتماعی و دولت نیز همه از فرهنگ نشأت گرفته باشد که این نقش را مجلس باید به خوبی ایفا کند که تا به حال نسبت به این موضوع غفلت شده و مجلس نقش خود را به خوبی ایفا نکرده است.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای مجلس است، زیرا که مجلس به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس، مجلس انقلابی است، تصریح کرد: کار اصلی کمیسیون فرهنگی رسیدن به فرهنگ است و شاکله و دغدغه اصلی رئیس این کمیسیون نیز دین می‌باشد.

او ادامه داد: امروز مطالبه می‌کنیم همه طرح‌ها و لوایح پیوست فرهنگی داشته باشند حتی یک ساختمان بدون پیوست فرهنگی شکل نگیرد و یک مدیر بدون پیوست فرهنگی به ریاست نرسد و به جایی برسیم که همانگونه که با مدیر اختلاسگر برخورد می‌شود با مدیری که قانون غربی را اجرا می‌کند نیز برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هرج و مرج وجود دارد و فرصت مجلس بسیار کم است گفت: فرهنگ یک موضوع استانی نیست بلکه موضوع کشوری است که نفاق افکنی، موذی‌کاری و ترک کردن در مجموعه انقلابی جایگاهی ندارد لذا تا می‌توان باید به هم بپیوندند.

او در پایان قوت‌بخشی به انگیزه‌های کاری و فعال شدن دستگاه‌های فرهنگی، ضرورت و وحدت را از فواید این جلسه دانست و افزود: این جلسه بهانه‌ای نشود که همه خواسته‌های فرهنگی را از مجلس بخواهیم و خودمان دست روی دست بگذاریم بلکه همه با هم باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار