گران ترین معامله در تاریخ بازی ها با خرید بتسدا ثبت شد

شرکت مایکروسافت استودیوی بازی بتسدا را خریداری کرد و قرار است به زودی بازی های انحصاری خود را از طریق این شرکت بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت سال گذشته با اعلام خرید ZeniMax Media که شامل غول بازی Bethesda است، همه را متعجب کرد. به گزارش سایت The Verge، امروز کمیسیون اروپا موافقت نهایی خود را با معامله‌ای معادل ۷.۵ میلیارد دلار اعلام و آن را به یکی از گران ترین خرید‌های تاریخ صنعت بازی تبدیل کرد.

بتسدا یکی از مشهورترین ناشران بازی‌های ویدیوئی در جهان است و مایکروسافت نیز یکی از بازیگران اصلی در همین بازار است، به همین دلیل کمیسیون اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا در نتیجه این مشارکت می‌تواند وضعیت انحصاری ایجاد شود یا خیر. در نهایت کمیته به این نتیجه رسید که چنین نیست و بنابراین این تصویب را تأیید کرد و انتظار می‌رود کمیسیون ایالات متحده نیز همین تصمیم را بگیرد.


بیشتر بخوانید


خرید شرکت‌های بازی سازی توسط مایکروسافت برای تولید بازی انحصاری

در سال‌های اخیر، تولید کننده نرم افزار جهانی شرکت‌های بیشتری که در توسعه بازی‌های ویدئویی نقش دارند را خریداری کرده است. در ژوئن ۲۰۱۸ مایکروسافت شش توسعه دهنده را برای ساخت بازی برای کنسول، Xbox Series X خریداری کرد. یکی دیگر از خرید‌های قابل توجه خرید سال ۲۰۱۴ Mojang Studios سوئدی و معروف‌ترین بازی موفق Minecraft بود که در آن زمان این معامله، ۲.۵ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه کرد.

گران ترین معامله در تاریخ بازی ها با خرید بتسدا ثبت شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که دارندگان PlayStation، رقیب اصلی مایکروسافت، در آستانه محرومیت از برخی بازی‌های این شرکت هستند. مایکروسافت تأیید می‌کند که برخی از بازی‌های بتسدا انحصاری می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک، معروف‌ترین سری بازی‌های آن به سرویس اشتراک Xbox Game Pass مایکروسافت می‌پیوندد.

در همین حال، مدیر عامل ایکس باکس، فیل اسپنسر، این مشارکت را افتخار بزرگی توصیف کرد و گفت که در تلاش است تا رقبا را آرام کند، این شرکت مانند قبل از پیوستن به مایکروسافت به کار خود ادامه خواهد داد، اما وی در عین حال تأکید کرد که برخی از بازی‌های آن منحصر به Xbox و PC است.

گران ترین معامله در تاریخ بازی ها با خرید بتسدا ثبت شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار