برآورد زیان مالی حادثه کانال سوئز؛ بیش از ۴۰ میلیارد دلار ضرر برای اقتصاد جهان

شبکه بلومبرگ در پی حادثه برای کشتی "اور گرین" در کانال سوئز، زیان اقتصادی این حادثه را روزانه حدود ۹.۶ میلیارد دلار تخمین زده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، از روز سه شنبه گذشته تا به امروز کشتی بزرگ "اور گرین" در کانال سوئز به گل نشسته و کانال را مسدود کرده است؛ حال به گفته کارشناسان این حادثه تا به امروز حدود ۴۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی زیان وارد کرده که در نوع خود چشمگیر است.

مرکز "لیوید لیست" که روزانه رفت و آمد کشتی‌ها از طریق مسیر‌های دریایی را زیر نظر دارد، اعلام کرده با بسته شدن کانال سوئز نزدیک به ۱۶۵ کشتی منتظر بازگشایی دوباره این مسیر دریایی برای ادامه حمل و نقل خود هستند.

بر اساس تحلیل‌های این مرکز، بر اثر این حادثه ترافیک دریایی به طور روزانه در ضلع غربی کانال به حدود ۵.۱ میلیارد دلار و در قسمت شرقی به حدود ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است.

بعد از گذشت حدود چهار روز از این حادثه تلاش‌ها برای شناور کردن کشتی حدوداً ۴۰۰ متری موفقت آمیز نبوده و تردد دریایی در این مسیر فعلاً با مشکل مواجه است. این حادثه می‌تواند تمامی صنایع مختلف در جهان را با مشکلات زیادی مواجه کند.

"آرتور ریچر"، تحلیلگر ارشد حمل و نقل گفته است نزدیک به ۱۳ میلیون بشکه نفت خام در ۱۰ تانکر می‌توانند از این حادثه متضرر شوند.

کانال سوئز به طول ۱۹۲ کیلومتر یکی از راه‌های اصلی حمل و نقل دریایی میان کشور‌های آسیایی و اروپاست که روزانه حدود ۵۰ کشتی از آن عبور می‌کند.

با ادامه ناکامی تلاش‌ها برای رهاسازی کشتی بزرگی که در کانال سوئز به گل نشسته است، تجمع فزاینده ده‌ها فروند کشتی در ورودی‌های کانال سوئز ادامه دارد. سازمان کانال سوئز، تعلیق تردد کشتی‌ها در کانال سوئز را همزمان با ادامه عملیات تلاش برای شناورسازی کشتی بزرگ کانتینربر که در آن به گل نشسته است، اعلام کرد. کاهش سطح آب باعث کند شدن عملیات آزادسازی این کشتی بزرگ شده است. شرکتی که از این کشتی استفاده می‌کند، اعلام کرد تلاش روز گذشته برای شناورسازی این کشتی ناکام ماند. شرکت ژاپنی صاحب این کشتی، وضع این کشتی را دشوار توصیف و از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار