اعلام رسمی نامزدی بشار الاسد در انتخابات سوریه

بشار الاسد به صورت رسمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار الاسد، رئیس جمهور فعلی سوریه به صورت رسمی کاندید انتخابات ریاست جمهوری در سوریه شد.

دادگاه عالی قانون اساسی این کشور به مجلس اطلاع داده است مهند ندیم شعبان، محمد موفق موان و بشار الاسد (رئیس جمهور کنونی) درخواست نامزدی شان را برای سمت ریاست جمهوری این کشور به دادگاه عالی ارائه کرده اند.

در سومین روز ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سوریه بشار الاسد ششمین شهروند سوری است که درخواست خود را به دادگاه عالی قانون اساسی سوریه ارایه کرده است.

به موجب قانون انتخابات سوریه، دادگاه یادشده پس از تایید صلاحیت، اسامی نامزد‌ها را به طور جداگانه در اختیار مجلس این کشور قرار می‌دهد.

از این جهت حموده صباغ، رئیس مجلس ملی سوریه اعلام کرد، درخواست بشار الاسد و تایید صلاحیت او از سوی دادگاه قانون اساسی دریافت شد. در مرحله بعد بشار الاسد باید تایید ۳۵ عضو مجلس را احزار کند.

بشار الاسد دبیرکل کمیته مرکزی حزب بعث حاکم در سوریه است که ۶۰ درصد اعضای مجلس را در اختیار دارد. از این جهت مشکل در تامین تایید اعضای مجلس ندارد. همچنین تا به امروز افزون بر بشار الاسد، ۵ نفر دیگر از شهروند سوری ثبت نام کردند.

در میان نامزد‌ها، یک وزیر سابق اهل حلب و یک زن اهل قنیطره به چشم می‌خورند. با توجه به پیشینه اعلام شده نامزد‌ها، آنان نمی‌توانند رقبای جدی در برابر بشار الاسد باشند.

گفتنی است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه براساس قانون اساسی از سال ۲۰۱۲ میلادی برگزار می‌شود. به موجب این قانون، هر شهروند سوری پس از تایید صلاحیت دادگاه قانون اساسی و کسب تایید ۳۵ عضو مجلس این کشور می‌تواند وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شود.

پیش از این تاریخ، رییس جمهور سوریه ابتدا توسط حزب حاکم به مجلس معرفی می‌شد و سپس در یک همه پرسی می‌بایست ۵۰ درصد به علاوه یک آرا را احزار کند.

انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۶ مه (پنجم خرداد ماه) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بشارالاسد عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینو باید مردم سوریه بگن نه ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا عین کره شمالی .‌فقط یک نامزد دارن ..اونم بشار اسد برنده میشه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر متن را مطالعه میفرمودید پنج نفر نامزد دارند
آخرین اخبار