اخراج ۳ دیپلمات روس از اسلواکی / مسکو واکنش نشان داد

اخراج ۳ دیپلمات روسیه از اسلواکی و در همبستگی با جمهوری چک واکنش روسیه را درپی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه اخراج دیپلمات‌های روسیه از جمهوری چک، این‌بار جمهوری اسلواکی نیز اعلام کرد برای همبستگی با پراگ، ۳ دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام اسلواکی تاکید کرد: ما از تصمیم اسلواکی برای اخراج دیپلمات‌های روسی ناامید شده‌ایم و پاسخ ما دیر نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در واکنش به اخراج دیپلمات‌های خود به اتهام جاسوسی، ۳ دیپلمات اهل اسلواکی را از مسکو اخراج می‌کند.

در ادامه تنش‌های روسیه با جمهوری چک، وزیر امورخارجه جمهوری چک روز گذشته (پنجشنبه) به روسیه اولتیماتوم داد تا دیپلمات‌های چک را به مسکو برگرداند.

وزیر امورخارجه چک گفت: دیپلمات‌های اخراج شده ما باید تا ظهر پنج‌شنبه به مسکو بازگردانده شوند.

او افزود: درغیر این‌صورت کارمندان سفارت روسیه در پراگ را به شکل محسوسی کاهش می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:


وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به هشدار جمهوری چک اعلام کرد: پیشنهاد می‌کنیم پراگ از لحن اولتیماتوم و هشدار برای صحبت در داخل ناتو استفاد کند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که این لحن در قبال روسیه غیر قابل قبول است.

به تازگی جمهوری چک اعلام کرد ۱۸ دیپلمات روس را به اتهام «جاسوسی» اخراج خواهد کرد. همچنین «آندری بابیش» نخست‌وزیر چک و «یان هاماتشیک» وزیر امورخارجه این کشور، نیز از تصمیم برای اخراج ۱۸ دیپلمات روسی خبر دادند و مدعی «مداخله سازمان اطلاعات روسیه در انفجار انبار تسلحیات چک در سال ۲۰۱۴» شدند.

پس از آن مسکو اعلام کرد ۲۰ دیپلمات چک باید از مسکو خارج شوند. روسیه، تصمیم پراگ برای اخراج دیپلمات‌های روسی را برای روابط دوجانبه مضر دانست.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز در این راستا اعلام کرده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، برنامه‌ای برای رایزنی با اعضای دولت جمهوری چک به دلیل وخیم شدن اوضاع دو کشور ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار