معاون حقوقی و ثبتی اوقاف استان زنجان خبر داد:

اخذ سند شش دانگ روستای موقوفه طهماسب آباد سلطانیه

مرادی گفت: سند شش دانگ روستای موقوفه طهماسب آباد سلطانیه زنجان به مساحت ۴۳۵ هکتار و ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اخذ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان از اخذ سند شش دانگ وقفی روستای طهماسب آباد شهرستان سلطانیه  به مساحت ۴۳۵ هکتار به ارزش بیش ۱۵۰ میلیارد ریال خبرداد.


او ادامه داد: حفظ حق و حقوق موقوفات از اصلی‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه است و اخذ سند موقوفات اساسی‌ترین مسئله در رسیدن به این هدف مهم است.

مرادی گفت: سند دار کردن موقوفات، تبدیل اسناد مالکیتی قدیمی به جدید، تنظیم و تجدید اسناد اجاره رقبات و موقوفات و اجرای احکام صادره در خصوص موقوفات، از دیگر وظایف معاونت حقوقی و ثبتی اوقاف است.


رضایی مسئول دفتر اوقاف و امور خیریه سلطانیه نیز در خصوص اخذ سند شش دانگ وقفی روستای طهماسب آباد شهرستان سلطانیه گفت: با همت همکاران در دفتر سلطانیه و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امسال تلاش‌های چندین ساله در این باره به ثمر رسید و سند این موقوفه مهم اخذ شد که امیدواریم گام مهمی در راستای احیای موقوفات و حفظ و حراست از آن باشد.

او افزود: نیت مرحوم رضاخان اصانلو واقف این موقوفه بزرگ، اطعام و تهیه لباس برای نیازمندان محل و همچنین اقامه عزا و ذکر مصیبت برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در این روستا و خیرات و مبرات کلی می‌باشد که در ۲ سال گذشته  با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایام ماه مبارک رمضان و ممنوعیت اطعام تجمعی، سبد کالا به تعداد کافی از محل عوائد موقوفه خریداری و در بین اهالی محل پخش شد.

رضایی ادامه داد: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در زنجان مبالغ تعزیه داری و اقامه عزا نیز صرف خرید و توزیع سبد کالا شده است.


رضایی از اخذ سند مالکیت یک موقوفه جدید به مساحت ۶۸۵مترمربع به ارزش ۴ میلیارد ریال که به صورت مشارکتی توسط اهالی روستای خیرآباد جهت توسعه و الحاق به مسجد جامع روستای خیرآباد شهرستان سلطانیه زنجان خریداری و وقف شده است خبرداد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.