بسته انتخابات شوراها؛

شوراهای شهر وظیفه مهمی را در مدیریت شهری برعهده دارند

آخرین خبرهای انتخابات شوراها در سیستان و بلوچستان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه مطالبه شفافیت و پاسخگویی منتخبین انتخابات یک وظیفه شرعی و دینی است، گفت: شورا‌های شهر وظیفه مهمی را در مدیریت شهری برعهده دارند از همین رو مطالبه شفافیت از آن‌ها موجب توسعه شهر‌ها می‌شود.

او  گفت: مطالبه شفافیت از کاندیدا‌های شورا‌های شهر ارتباط مستقیمی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

محسن اکبری اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک اصل مهم و سرنوشت ساز در برپایی و اداره حکومت اسلامی است و به تعبیر حضرت علی (ع) اگر این دو فریضه الهی ترک شوند اشرار بر مردم حاکم می‌شوند.

او با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای قوانین اسلامی است، افزود: انتخاب صحیح و آگاهانه افراد در همه انتخابات‌ها به دور از هر گونه تعصبات قومی و قبیله‌ای یک ضرورت جدی و اجتناب ناپذیر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه حضور در انتخابات خودش یک معروف مهم است، ادامه داد: قطعاً حضور حداکثری و با بصیرت مردم در انتخابات موجب عزت نظام اسلامی به عنوان مهمترین معروف زمان می‌شود.

اکبری بیان کرد: اگر کاندیدا‌ها برنامه‌ها، عملکرد و منابع درآمدی خود را به صورت شفاف به مردم اعلام کنند قطعاً مردم نیز به عنوان ناظر اصلی با بررسی برنامه و ظرفیت‌های آن‌ها بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کنند.

انتخابات شوراها عرصه قوم‌گرایی نیست

مجتبی شجاعی گفت: انتخابات شوراها عرصه تعصبات، قوم‌گرایی و طایفه‌گرایی نیست و اینگونه انتخاب‌ها محصولش توسعه‌نیافتگی شهری و عقب‌ماندگی است.

 مجتبی شجاعی فرماندار دلگان گفت: اثرپذیری رفتار انتخاباتی شهروندان از وابستگی‌های قومیتی و فاصله گرفتن از انتخاب‌های مبتنی بر تخصص، تعهد و مطالعه سالهاست تکرار می‌شود.

او  افزود: قوم‌گرایی و تعصبات طایفه‌ای و قومی سالهاست انتخاب شایسته را تحت تأثیر قرار داده و مانع حضور نخبگان در شوراها شده و عده‌ای نیز همیشه تلاش می‌کنند کوتاه‌ترین راه را انتخاب کرده و با بهره‌برداری و تحریک احساسات قومی در کسب آراء، گوی سبقت را از رقبا بربایند.

فرماندار دلگان بیان کرد: در انتخابات شوراهای شهر، منتخبان برآمده از نگاه قومی، برای حفظ پایگاه‌های رای خود اهمیت کمتری به پیگیری امور جمعی و عمومی خواهند داد.

او  تصریح‌کرد: متاسفانه سالهاست در انتخابات شوراها تجربه، تخصص، انگیزه، مهارت و خلاقیت فدای آفت قوم و قوم‌گرایی شده که در نهایت آثار آن سبب می‌شود این شهرها نسبت به دیگر شهرها و مناطق که انتخاب شوراها منوط به پدیده شوم قوم‌گرایی نیست باز بمانند.

شجاعی گفت:معیار عضویت در شوراهای اسلامی شهرها نباید صرفا به شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده‌های بی‌پشتوانه و خارج از اختیارات، یارگیری‌های رفاقتی، طایفه‌ای و قومی و جناحی باشد بلکه دقیقاً بایستی متاثر از برآوردهای مدیریتی در حوزه‌های تخصصی و تجربی و دیدگاهی و البته صداقت و التزام به قانون و تعهدکاری باشد.

 انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. سیستان و بلوچستان با ۲۴ شهرستان و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق کشور واقع شده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا استان ۲۱ هزارو ۱۱۶ نفر بوده و ثبت‌نام داوطلبان نسبت به دوره قبل ۱۴.۶ درصد رشد داشته و از این تعداد ۸۶.۶ درصد مرد و ۱۳.۴ درصد زن هستند.

مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی همگان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت: مشارکت جدی و همه‌جانبه مردم در انتخابات تکلیف شرعی و دینی همگان است.

مولوی عبدالرحیم ریگیان‌پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه گفت :از ابتدای انقلاب تاکنون مشارکت مردمی در اداره امور کشور حرف نخست را زده و می‌زند و در تمامی اداوار دشمنان، ایادی استکبار و صهیونیسم جهانی همواره در تلاش بوده که مشارکت مردم در انتخابات‌های گوناگون کشور را پایین جلوه دهند.

او  با اشاره به اینکه مردم ما ملت بیداری هستند که با شرکت در انتخابات برای سرنوشتشان تعیین تکلیف خواهند کرد افزود: مردم آگاه و هوشیار بوده و در زمینه انتخاب‌های خود در انتخابات‌های گوناگون از مسائل حزبی، جناحی که به سود کشور نبوده بیرون رفته و به کسی رای می‌دهند که یک انتخاب قوی باشد.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه خاطرنشان کرد: همانگونه که سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد سلیمانی در منطقه سبب شکست و خواری داعش شد و فرهنگ عظیم مقاومت را شکل داد رییس جمهوری آینده نیز باید همچون سلیمانی پای کار مشکلات مردم باشد و همچون این شهید بزرگوار خون خود را برای نظام ریخته و مسائل کشور را همانند او رفع کند.

او  با اشاره به اینکه با روی کارآمدن دولت قوی، جوان و کارآمد و انقلابی جمهوری اسلامی ایران به سوی پیروزی و قله‌های رفیع خواهد رفت تصریح کرد: بایدکشور به دست صالحان، نیکان و افراد آشنا به طبقه ضعیف و فرودست جامعه بیافتد.

ریگیان‌پور با بیان اینکه رییس جمهوری باید از میان مردم و از طبقه آنان باشد و عدالت را در جامعه حاکم کند گفت: خداوند نعمت‌های گوناگونی به این کشور داده که اگر تا سالیان سال هم تحریم باشد پابرجا و استوار خواهد بود.

اقدامات امنیتی در آستانه انتخابات در سیستان و بلوچستان تشدید شده است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تشدید اقدامات امنیتی از سوی نیروی انتظامی و برنامه ریزی لازم برای حفاظت از افزون بر ۲ هزار صندوق اخذ رای ثابت و سیار، فضای عمومی امنیت استان در آستانه انتخابات مطلوب و زمینه برای برگزاری انتخابات سالم و امن فراهم است.

 سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان  با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهارداشت: تعداد شعب اخذ رای تا این لحظه که از سوی ستاد انتخابات استان اعلام شده ۲ هزارو ۲۸۷ مورد است.

او افزود: برای هر صندوق ثابت و سیار تیم‌های مجرب و کارآمد انتخاب و پیش‌بینی شده که مشکلی برای امنیت این صندوق‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار