تمهیدات کرونایی در روز رای گیری

رئیس ستاد انتخابات مازندران از ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی ویژه روز رای گیری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه دستورالعمل‌های ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شامل ۲۵ سرفصل برای پیش و حین اخذ رأی تهیه و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: جانمایی صندوق‌ها و شعب اخذ رأی با نظر بازرسان بهداشت انجام می‌شود و برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی محیط خواهد بود.

او افزود: تجمع رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی در شعب، پای صندوق‌های رای یا در صف رای گیری ممنوع است و فاصله بین افراد حداقل باید دو متر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: بازرسان بهداشت نیز به طور ثابت و سیار بر نحوه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، تهیه غذا برای عوامل برگزاری انتخابات، گندزدایی خودرو‌های بکار گرفته شده نظارت خواهند کرد.

حسن نژاد با بیان اینکه اخذ اثر انگشت در رای گیری ممنوع است، گفت: مقرر شده است عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی نباید بالای ۶۰ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای باشند و اولویت بکارگیری افرادی است که واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او چیدمان فضای شعب برای حضور حداکثر ۳۰ درصد گنجایش، الزام به داشتن سیستم تهویه هوا در فضای سربسته، افزایش تعداد شعب اخذ رأی، رأی‌گیری در کوتاه‌ترین زمان، تعبیه مکان قرارگیری صندوق‌های اخذ رأی با فاصله دو متری از هم در فضا‌های روباز و پیش‌بینی تهیه ماسک برای شرایط اضطراری بخشی دیگر از تمهیدات بهداشتی برای شعب اخذ رای در روز ۲۸ خرداد است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه از خبرنگاران و عوامل اجرایی و نظارتی حاضر در شعب اخذ رای تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: وزارت ارتباطات بدنبال ایجاد نرم‌افزار شعبه‌یاب برای اعلان شعب اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم است که تا پیش از روز انتخابات راه اندازی می‌شود.

حسن نژاد گفت: افراد کهنسال، بیماران زمینه‌ای یا بیماران خاص برای دادن رأی به شعب خلوت مراجعه کنند و پیگیری برای رأی‌گیری از این افراد در منزل با حضور صندوق‌های سیار نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار