درخواست جمعی از استادان برای بازنشستگی یک مقام ارشد در دیوان عالی آمریکا

جمعی از استادان دانشگاه‌های آمریکایی در نامه‌ای خواستار بازنشستگی استیون برایر، قاضی دستیار دیوان عالی این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۸ استاد دانشگاه در آمریکا از «استیون برایر» قاضی دستیار دیوان عالی، خواستند هرچه سریعتر بازنشستگی خود را اعلام کند تا «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، جانشین او را معرفی کند.

این نامه در واکنش به اظهارات اخیر «میچ مک‌کانل» رهبر اقلیت جمهوریخواه در سنای آمریکا، نوشته شده است. مک‌کانل پیشتر هشدار داده بود چنانچه جمهوریخواهان کنترل دیوان عالی را همچنان به دست گیرند، بایدن برای سال ۲۰۲۴ نامزد دیوان عالی را معرفی نخواهد کرد.

در حال حاضر، محافظه‌کاران در دیوان عالی اکثریت را در دست دارند و این ۱۸ استاد دانشگاه از برایر خواسته‌اند تا از سمت خود کناره‌گیری کند. این مقام ۸۲ ساله مسن‌ترین فردیست که در دیوان عالی دارای مقام است.

در بخشی از این نامه آمده است: «زمان آن فرا رسیده تا استیون برایر قصد خود برای بازنشستگی را اعلام کند. او حقوقدان برجسته‌ای است، اما با آینده‌ای که در انتظار مجلس سنای آمریکاست بهتر است او هرچه سریعتر بازنشسته شود تا بایدن فرصتی برای اعلامِ بدون تاخیر جانشین او را داشته باشد.»

هفته جاری ۱۳ گروه مستقل در آمریکا، از جمله گروه «جان سیاهان اهمیت دارد» با انتشار تبلیغات از برایر خواستند تا بازنشستگی خود را اعلام کند و گفتند: «اکنون به نفع کشور است که برایر کناره‌گیری کرده و بازنشسته شود.»

مک‌کانل پیشتر در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» در سال ۲۰۱۶ به او اجازه معرفی گزینه انتخابی خود برای این سمت را نداده بود. در آن زمان جمهوریخواهان به همراهی مک‌کانل از رای دادن به «مریک گارلند» فردِ منتخب اوباما، امتناع کردند و این باعث شد تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، آزادی انتخاب گزینه موردنظر را در زمان خود داشته باشد. مریک گارلند اکنون دادستان کل آمریکاست.

پیش از این میچ مک کانل و «میت رامنی» سناتور جمهوریخواه، تصمیم جو بایدن برای تجدید نظر در ترکیب دیوان‌عالی فدرال را به عنوان توطئه‌ای در برابر قوه قضائیه این کشور به شدت محکوم کرده بودند.

در آن زمان بایدن گفته بود که هیئت ۳۶ نفر‌ه‌ای را برای بررسی افزایش شمار اعضای دیوان عالی منصوب کرده است. این اقدام اکثریت باعث از بین رفتن اکثریت محافظه کاران در بالاترین نهاد قضایی آمریکا خواهد شد که با انتصابات دونالد ترامپ به دست آمده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار