درخواست غربی‌ها از شورای امنیت برای تشکیل جلسه درباره تیگرای

منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا، انگلیس و ایرلند خواستار تشکیل جلسه‌ای اضطراری از سوی شورای امنیت سازمان ملل درباره تیگرای در اتیوپی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، آمریکا، ایرلند و انگلیس از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا هر چه زودتر درباره تیگرای تشکیل جلسه دهد.

 منابع دیپلماتیک اعلام کردند: با ورود شورشیان به منطقه مکله در تیگرای، آمریکا، ایرلند و انگلیس خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره این منطقه جنگ زده در اتیوپی شدند.

منابع مذکور افزودند: اگرچه تعیین تاریخ و زمان دقیق بر عهده فرانسه است که ریاست شورای امنیت را در ماه جولای بر عهده دارد اما این نشست می‌تواند جمعه برگزار شود.

از زمان آغاز جنگ در ماه نوامبر، غرب هنوز موفق به تشکیل جلسه عمومی درباره تیگرای نشده است. بسیاری از کشور‌های آفریقایی، چین، روسیه و سایر کشور‌ها بحران در تیگرای  را یک امر داخلی کشور اتیوپی می‌دانند.

آخرین جلسه شورای امنیت درباره تیگرای ، مانند سایر جلسات قبل از شروع درگیری، در پشت در‌های بسته در ۱۵ ژوئن برگزار شد.

براساس اعلام یک مقام آگاه با پیشروی نیرو‌های شورشی، دولت موقت از مرکز منطقه تیگرای واقع در شمال اتیوپی عقب نشینی کرد.

بر این اساس، طبق گفته شاهدان عینی، نیرو‌های شورشی در منطقه تیگرای وارد پایتخت این منطقه شدند. در همین حال، اتیوپی در منطقه تیگرای آتش بس یک طرفه اعلام کرد.

درگیری در منطقه تیگرای از نوامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد زمانی که آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌های خود را برای بیرون کردن نیرو‌های شورشی به این منطقه اعزام کرد. با وجود تصور احمد از پیروزی زودهنگام در این درگیری، جنگ ادامه پیدا کرد و بحران انسانی را بر جا گذاشت که بر اساس اعلام سازمان ملل ۳۵۰ هزار نفر را در آستانه قحطی قرار داده است.

شورشیان در منطقه تیگرای که خود را با نام نیرو‌های دفاعی تیگرای می‌شناسند، هفته گذشته همزمان با برگزاری انتخابات سراسری در اتیوپی یک حمله بزرگ را آغاز کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار