رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

سال اول دولت سیزدهم سال پایان فقر مطلق خواهد بود

زاکانی گفت:در جلساتی که با رئیس‌جمهور منتخب داشتیم بنا شد اولویت اول رفع مشکلات معیشتی مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پس از نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در مصلای قدس قم ،انتخابات ۲۸ خرداد را یک‌رویداد بی نظیر برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دانست و گفت: این آغاز راه خدمت به مردم و تحقق شعار‌های انقلاب است.

او افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رای یک فرصت بزرگ برای ملت ایران رقم زد و نشان داد که با وجود مشکلات اقتصادی، بیماری کرونا و بی کفایتی برخی از مسئولان مردم همچنان در میدان هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبل از انتخابات تهدید‌هایی را داشتیم که در حال حاضر ادامه دارند، اما دقت در واکاوی تهدیدات قبل از انتخابات باعث شد جبهه انقلاب پیروز میدان باشد.

او گفت: آن چه که امروز مردم و نخبگان جامعه از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهند تحقق شعار‌های انقلاب در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی اجتماعی است تا مردم مصداق‌های عینی آن را ببینند.

زاکانی اشاره‌ای بر دولت دوازدهم هم داشت و گفت: دولت قبلی دولتی بود که اهداف انقلاب اسلامی را دنبال نمی‌کرد و نتایج آن عافیت طلبی، افراطی‌گری، دور بودن از عقلانیت، بی‌توجهی به افراد در راس و نگاه تک‌بعدی داشتن بود که با انتخابات ۲۸ خرداد مسیر تغییر کرد و یک انسجام دقیق به پیروزی رسید و این آغاز راه خدمت به مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود به دولت جوان، مومن و انقلابی رئیس‌جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: دقت در میدان داری از ویژگی‌های دولت آقای رئیسی است که در جلساتی که با رئیس‌جمهور منتخب در هفته‌های گذشته داشتیم بنا شد اولویت اول رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد که در این مسیر ایستادگی در مقابل دشمنان و بیگانگان حرف اول را می‌زند.

او از وجود ثروت‌های کلان میلیاردی در داخل کشور خبر داد و گفت:این ثروت‌ها از آن مردم است، اما با توزیع ناعادلانه بخش اعظمی از مردم، از آن بی بهره شدند و امروز مسئله بُردن، خوردن و دَر رفتن با اجرای قانون اصل ۴۹ تمام می شود و تمام دارایی های برده شده از ملت از افراد متخلف پس گرفته خواهد شد.

زاکانی اشاره‌ای به نامگذاری امسال و ایجاد بستر شغل در جامعه داشت و گفت:اگر همه ملت در صحنه باشند سال اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم سال پایان فقر مطلق خواهد بود، چون ما انقلاب کردیم تا همه مردم در شرایط یکسان زندگی کنند نه این که بر اساس آمار ۶۰۰ هزار نفر در ایران دارای ۴ تا  ۱۰ ماشین شخصی باشند!

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان سخنرانی خود با تاکید بر انتخاب اصلح مردم برای ریاست جمهوری حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و فعالیت ۴۲ ساله ایشان در بخش‌های مختلف انقلاب افزود:این دولت با داشتن برنامه‌های متنوع در تمامی عرصه‌ها و میدان‌داری مردم و نخبگان، آینده بسیار روشنی را برای مردم ایران رقم می زند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ای ی ی ی ی ی یی ی خالی ی ی ی ی ی ی ی بند
Iran (Islamic Republic of)
محند
۰۷:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۰
با سلام وعرض ادب تا زمانی که کاری انجام نشده حرف بی فایده می باشد شما اول کار انجام بده بعد بیا بگو اینکارها رو کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۰
ببینیم و تعریف کنیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۱ تير ۱۴۰۰
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۱ تير ۱۴۰۰
ان‌شاءالله
#ما_می‌توانیم