بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین درباره توسعه شهرک‌های صهیونیستی

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر اقدام رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت خارجه تشکیلاخودگردان فلسطینی بار دیگر درباره اقدام رژیم صهیونیستی به توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه تأکید شده است: اشغالگران اسرائیلی به تصرف اراضی فلسطینیان با هدف نابودی هر گونه فرصتی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین ادامه می‌دهند.

تشکیلات خودگردان افزود: اشغالگران بر حملاتشان برای توسعه شهرکسازی افزوده و هزاران هکتار را در غرب سلفیت تصرف و تخریب خانه‌ها فلسطینیان را در قدس اشغالی تشدید کرده اند. همچنین حملات شهرک نشینان به مسجد الاقصی و مناطق و روستا‌ها و اردوگاه‌های فلسطینیان افزایش یافته است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی در این بیانیه تاکید کرد که اشغالگران از سکوت جامعه بین المللی در قبال جنایتشان علیه ملت و دارایی‌های ملت فلسطین برای اجرای نقشه‌های شهرکسازی شان سوء استفاده می‌کنند.

رژیم صهیونیستی برای نخستین بار و از زمانی که نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم روی کار آمده است، طرح ساخت و ساز جدیدی در شهرک‌های صهیونیست نشین را به تصویب رساند، موضوعی که سازمان ملل و بیشتر کشور‌های جهان آن را غیرقانونی می‌دانند و طبق کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

براین اساس، رژیم صهیونیستی اقدام به تصویب ۳۱ طرح عمرانی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری کرد. شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی نیز در تشریح این طرح‌ها گزارش داده است که، کمیته فرعی شهرک‌سازی وابسته به نهاد مدیریت شهری این رژیم ۳۱ طرح ساخت و ساز را به تصویب رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار