گرامیداشت سومین سالگرد شهادت دانش آموزان یمنی در حمله عربستان به صعده

مردم یمن در سومین سالگرد جنایت عربستان در حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان در صعده تجمع کردند و خواستار محاکمه عاملان آن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سومین سالگرد جنایت حمله هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در استان صعده یمن در حالی فرامی‌رسد که محافل بین المللی نه تنها هیچ اقدامی برای مجازات عاملان این جنایت نکرده اند؛ بلکه عربستان سعودی و امارات عربی متحده را نیز از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده اند.

اهالی شهر ضحیان از توابع استان صعده شمال یمن، سومین سالگرد شهادت کودکان را که در جنایت اتوبوس حامل آن‌ها به شهادت رسیدند گرامی داشتند. اتوبوس حامل کودکان یمنی هدف حمله جنگنده‌های متجاوز رژیم آل سعود قرار گرفت و طی آن ده‌ها نفر شهید شدند. خانواده‌های قربانیان این جنایت از جامعه بین المللی خواستند برای محاکمه عاملان این جنایت اقدام کند.

عربستان سعودی به ارتکاب این جنایت اعتراف کرد و سازمان‌های بین المللی نیز اعلام کردند موشکی که اتوبوس حامل کودکان با آن هدف قرار گرفت ساخت آمریکا بود.

عبدالله الشریف خبرنگار شبکه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از شهدای این جنایت و آثار این جنایت پس از ارتکاب آن گفت: در این جنایت بیش از ۵۵ کودک در حملات هوایی جنگنده‌های متجاوز سعودی - اماراتی به یک اتوبوس حامل دانش آموزان در ضحیان از توابع صعده شهید شدند. اهالی شهر ضمن محکوم کردن این جنایت، از سازمان ملل و کشور‌های غربی به سبب همدستی با قاتلان کودکان یمنی به شدت انتقاد کردند.

یکی از مسئولان محلی در ضحیان گفت: متاسفانه سازمان ملل نتوانست عوامل این جنایات و ناقضان حقوق بشر را تحت تعقیب قرار دهد و مجازات کند هر چند این جنایات بسیار فجیع و دلخراش هستند و همه جهانیان آن‌ها را محکوم کردند و ادله و شواهد کافی علیه آن‌ها وجود دارد.

خبرنگار در ادامه با اشاره به یکی از شهروندان یمنی که سه تن از فرزندان خود را در این جنایت از دست داد؛ افزود: وی به همراه دیگر شهروندان یمنی که فرزندان و بستگان خود را در این جنایت از دست داده اند از کشور‌های جهان و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهند جنایتکاران و قاتلان کودک‌کش را تحت تعقیب قرار دهند و انتقام کودکان بی گناه را از آن‌ها بگیرند و عدالت را معنا کنند. شهروندان یمنی تاکید می‌کنند اینکه سازمان ملل رژیم‌های امارات و عربستان سعودی را از فهرست ناقضان حقوق کودکان حذف کرده است، جنایتی است که جان بقیه کودکان یمنی را نیز به خطر می‌اندازد و قاتلان را ترغیب به ادامه جنایات می‌کند.

یکی از کودکان نجات یافته از این جنایت که بر اثر حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان دچار آسیب‌دیدگی شده است، گفت: متجاوزان ما را که سوار بر اتوبوس در حال رفتن به مدرسه بودیم، هدف قرار دادند و به ما حمله کردند. من از ناحیه پا زخمی شدم و هنوز هم بهبود پیدا نکرده ام.

آمار‌های وزارت بهداشت یمن نشان می‌دهد در حملات هوایی رژیم‌های سعودی و امارات به یمن طی شش سال گذشته، بیش از هفت هزار کودک شهید و زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار