تأکید گروه هفت بر افزایش تلاش های بین المللی در مورد افغانستان

کشورهای عضو گروه هفت بر ضرورت افزایش تلاش های بین المللی برای جلوگیری از وخامت اوضاع در افغانستان تأکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس از تأکید کشورهای عضو گروه هفت بر ضرورت افزایش تلاش های بین المللی در افغانستان خبر داد.

دومنیک راب گفت: در نشست کشورهای عضو گروه هفت بر ضرورت تلاش های بین المللی برای جلوگیری از تشدید بحران در افغانستان تأکید شد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: گروه هفت از طالبان خواسته است تا تضمین دهد که افغانستان به پناهگاهی برای تروریست ها و تهدید امنیت بین المللی تبدیل نخواهد شد.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

شب گذشته «لوری بریستو»، سفیر انگلیس در کابل در پیامی ویدئویی اعلام کرد که روز سه‌شنبه گذشته هفتصد نیروی انگلیسی از افغانستان خارج شدند و لندن در نظر دارد روند خروج نیروهایش را سرعت بخشد.

پیش از این نیز، رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در تماس تلفنی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگیس با تاکید بر ضرورت اقدام جامعه بین‌الملل به منظور جلوگیری از بروز بحران انسانی در افغانستان برای برگزاری نشست مجازی سران گروه هفت درباره بررسی راهبرد و استراتژی مشترک در خصوص افغانستان توافق کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار