رئیس مجمع نمایندگان فارس:

وزیر پیشنهادی اطلاعات، سابقه و عملکرد درخشانی دارد

حسین حسین زاده گفت: حجت الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی برای وزارت اطلاعات، فردی با تجربیات فراوان در حوزه امنیتی است که سابقه درخشان در قوه قضائیه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین حسین زاده رئیس مجمع نمایندگان فارس بیان کرد: با شناختی که از حجت الاسلام خطیب دارم وی می تواند با جوان گرایی و هوشمندسازی فرآیندهای اطلاعاتی و مقابله به موقع با پدیده های امنیتی و اطلاعاتی منشا تحولات چشمگیر در این حوزه شود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حجت الاسلام خطیب شخصیتی مجاهد، فاضل و باسواد و از جانبازان دوران دفاع مقدس است که در واحد اطلاعات عملیات جبهه‌های جنگ فعالیت داشته و از یاران سردار بزرگ شهید حسن باقری محسوب می شود.

او ادامه داد:  خطیب دارای سوابق ارزشمند در این حوزه های امنیتی مانند اداره کل اطلاعات استان قم و  فعالیت در حوزه قضایی و مبارزه با فساد است که حدود یک دهه نیز ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را بر عهده داشته اند.

حسین‌ زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات مبنی بر روزآمدسازی اقدامات و ساختار اطلاعاتی کشور است، افزود: حجت‌الاسلام خطیب نسبت به نقاط ضعف و قوت و آسیب‌ها و فرصت‌ها آشنایی دارد و نگاه آسیب‌شناسانه نسبت به وزارت اطلاعات دارد.

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس اضافه کرد: امروز حوادث مختلفی در کشورهای منطقه جریان دارد و ایران اسلامی کانون مبارزه علیه استکبار و آمریکا بوده و دشمن مترصد استفاده از هر فرصت برای ایجاد آشوب، ناامنی و ترور در کشور است.

او اظهار کرد: بستن راه نفوذ، خرابکاری و ترور در کشور و برقراری امنیت پایدار از جمله ضروریات بود که در برنامه حجت‌الاسلام خطیب آمده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی گفت: حراست و حفاظت از تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای که مرتبط با کمیسیون انرژی بوده و برای نمایندگان بسیار مهم است که با توجه به تعرضاتی که در گذشته به تاسیسات و دانشمندان هسته‌ای شد، بر ضرورت حفاظت از آن‌ها تاکید داریم و  وزیر پیشنهادی اطلاعات نقطه‌ نظرات و برنامه‌های خوبی در این خصوص ارائه داده اند.

حسین زاده در خصوص سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی بیان کرد: او فردی اقتصاد دان و معتقد به رفع تبعیض ها واصلاحات اساسی در بی عدالتی ها و فقر حاکم بر جامعه است و برای این مهم نیز برنامه دارد.

او تصریح کرد: خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی  و مناسب ترین فرد و دارای برنامه برای تنظیم و کنترل انتظارات تورمی و مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی  درباره حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: او جوانی با انگیزه، با سواد، پرکار، با برنامه مدون و حامی محرومان است.

حسین زاده از جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت نیز فردی فنی ، متخصص ،مجرب و عین حال انقلابی یاد کرد و افزود: اوجی فردی کار بلد با فعالیت در حوزه وزارت نفت  و مناسب ترین گزینه  پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم بوده که هم کمیسیون انرژی و هم نمایندگان تاکنون نظرشان روی این گزینه در وزارت نفت بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

نماینده مردم لارستان، خنج، اوز و گراش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بررسی و کسب رای راعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بدون هیچ گونه ملاحظه ای و با دقت، حساسیت و ظرافت در حال انجام است.

او اظهار کرد: مجلس با قاطعیت برای رفع تنگناها و مشکلات کنونی کشور و با درک شرایط خاص امروز جامعه تعامل مثبت با دولت سیزدهم دارد، اما بدون شک این تعامل و همسویی دولت و مجلس سبب چشم پوشی از برخی ایرادات و ضعف ها نمی شود و مصداق عینی آن هم اکنون در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به وضوح دیده می شود.

عضو کمیسیون نفت و انرژی مجلس یازدهم گفت: شرایط امروز کشور و مشکلات و تنگناهای معیشتی و اقتصادی مردم ، رکود در بخش هایی از تولید و تورم افسار گسیخته بوده که همه این مسائل مد نظر نمایندگان در بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی است.

او بیان کرد: بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم  از ۳۰ مردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.