ویدئوی منتشر شده از شغل جدید وزیر افغانستانی

به تازگی ویدئویی منتشر شده است که نشان می‌دهد وزیر سابق افغانستان در آلمان پیک تحویل غذا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه، به تازگی تصاویری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد یک وزیر سابق افغانستان در آلمان «پیک تحویل غذا» شده است.

«سید احمد شاه سادات» وزیر سابق مخابرات افغانستان که دارای دو مدرک کارشناسی ارشد است، اکنون شغل «پیک تحویل غذا» در اروپا را به ماندن در افغانستان ترجیح داده است.

بر اساس گزارش العربیه، این وزیر سابق که ظاهرا از یک سال پیش بازگشت طالبان را در کشورش پیش بینی می‌کرد، در دسامبر ۲۰۲۰ از سمت خود استعفا داد و به آلمان مهاجرت کرد تا بتواند با حمل و نقل غذای آماده و تحویل آن به مشتریان در شهر «لایپزیگ» آلمان امرار معاش کند.

وزیر مخابرات سابق افغانستان

وزیر مخابرات سابق افغانستان

تأیید صحت خبر

در ابتدا خبر مشغول شدن وزیر سابق مخابرات افغانستان به شغل پیک تحویل غذا در آلمان از سوی یک روزنامه آلمانی به نام «Leipziger Volkszeitung» منتشر شد؛ اما برخی رسانه‌ها در ابتدا در خصوص صحت خبر تردید و به همین خاطر از نقل آن خودداری کردند. اما پس از آن ویدئویی از او منتشر شد که صحت این خبر را تأیید کرد. در این ویدئو نشان داده شده است که «سید احمد شاه سادات» وزیر مخابرات سابق افغانستان در شرکتی به نام «Leiferando» که در زمینه تحویل غذا به مشتریان فعالیت دارد، مشغول بکار شده است.

او در این ویدئو در حالی که کلاه این شرکت را بر سر دارد، در توضیج چرایی این کارش می‌گوید: برای آنکه هرکسی باید کار کند. اگر شما مخارج دارید، نیاز به پول برای غذا و مکان  استراحت تان دارید، باید کار کنید. این بدان معنا نیست که شما زمانی وزیر بوده اید، پس باید بیکار بمانید و هیچ چیزی انجام ندهید. نه اینچنین نیست؛ بنابراین من همه سیاستمداران را تشویق می‌کنم که آن‌ها بایستی گامی به جلو بردارند؛ آن‌ها باید کار کنند. آن‌ها پس از اینکه از شغلشان بازنشست شدند، باید کار کردن در جامعه را به ماننند مردمان عادی آغاز کنند.

وزیر مخابرات سابق افغانستان

یک مامور پیک غذا با دو مدرک فوق لیسانس

همچنین از این وزیر سابق افغانستان نقل شده که وی گفته زندگی ساده‌ای در آلمان دارد و در آنجا احساس امنیت می‌کند و خوشحال است که در شهر «لایپزیگ» است. این وزیر سابق افغانستان که شهروند انگلیس را نیز داراست، گفته در حال پس انداز پول خود برای رفتن به کلاس‌های زبان آلمانی و مطالعه بیشتر است. او همچنین گفته است: برای شماری از شغل‌ها تقاضای کاردادم که نتیجه‌ای نداشت. آرزویم این است که کاری را در شرکت ارتباطات آلمان پیدا کنم.

وزیر مخابرات سابق افغانستان

همچنین خبرگزاری رویترز مصاحبه‌ای را این وزیر ساق افغانستان به انجام رسانده است. او در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد برخی افراد خانواده اش از او انتقاد می‌کنند که چرا چنین شغلی را پذیرفته؛ در حالی که در دولت افغانستان به مدت دو سال مشغول بکار بوده است؛ اما وی پاسخ می‌دهد: من چیزی برای احساس گناه ندارم.

وی همچنین گفت که به دلیل اختلاف نظر با اعضای حلقه رئیس جمهور از دولت افغانستان خارج شده بود. سید احمد شاه سادات که شهروندی انگلیس را داراست و پیشتر مقیم انگلیس بود، به دعوت دولت سابق افغانستان به کشورش بازگشته بود. او دارای دو کارشناسی ارشد در مهندسی ارتباطات و الکترونیک از دانشگاه آکسفورد انگلیس است و بیش از ۲۳ سال سابقه کاری دارد.

وزیر مخابرات سابق افغانستان

او اکنون ۴ ساعت روزانه زبان آلمانی می‌خواند و ۶ ساعت نیز به رساندن درخواست‌های شرکتی که از تابستان امسال در آن فعالیت خود را اغاز کرده، مشغول است. همچنین گفته شده است که این وزیر سابق آلمان را برای ادامه زندگی انتخاب کرده؛ چراکه انتظار دارد در این کشور آینده اقتصادی بهتری داشته باشد و در بلند مدت بتواند نقش اصلی را در بخش‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات بازی کند. او با توجه به سابقه اش، تلاش فراوانی داشت تا بتواند در آلمان شغلی مطابق مدرک تحصیلی خود در حوزه اطلاعات و مخابرات پیدا کند که البته بدون دانستن آلمانی شانس او بسیار اندک بود. حال برای همین او در تلاش است تا در کنار شغل تحویل غذا بتواند زبان آلمانی خود را نیز تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
آقای آذری جهرمی هم کارمند وزارتخانه سابق خودش شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
یه مرد واقعی و باغیرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
دمت گرم مرد موفق و خدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
شجاعت یعنی این.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
کم ایرانی هم نداریم که به خاطر روسری برداشتن و ازادی های ... تن به کار کردن شبانه روزی تو کشورهای دیگه میدن اونم در حد خدماتی .حالا بیارشون ایران بگو ظرف بشویید تو رستوران اونم یک شیفت ببین چه مدرک مدرکی می کنن .هرچند که کار کردن عار نیست و ثواب داره ولی اخه تو کشور دیگه به چه قیمتی .نمیشه می موند کشور خودش رو اباد می کرد حداقل تلاشی می کرد در کشور خودش
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
خب الان چه ربطی داره به زنان مهاجر ایرانی؟ مشکل شما رو شاید یه روان شناس شاید بتون حل کنه. این بنده خدا انقدر غیرت داشته که الان با دوچرخه پا بزنه و کار بکنه. آفرین بهش که در یک سال کار برای خودش گیر آورده و پول پناهندگی نمیگیره. دمتگرم.
Iran (Islamic Republic of)
ملكي
۱۱:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
اگه غيرت داشت از افغانستان فرار نميكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
شانی آورده رفته آلمان وگرنه در ایران اصلا کار پیدا نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
وزیر به این میگن . اونجاش که میگه من احساس گناهی ندارم رو باید اونایی که تو کشورمون مسئولیت دارن ببینن. تو کشور ما وزرا چکار میکنند؟ در طول خدمت و بعد خدمت؟
آخرین اخبار